بهترین راهکارها برای رفع بوی دنبه + روش های خانگی

رفع بوی دنبه

رفع بوی دنبه از بین بردن بوی روغن دنبه نی نی سایت طرز تهیه روغن دنبه بدون بو نی نی سایت رفع بوی سوختگی روغن دنبه چگونه بوی بد روغن را از بین ببریم از بین بردن بوی بد کره محلی

استفاده از انواع روغن‌های حیوانی به مراتب خاصیت بیشتری نسبت به روغن‌های صنعتی دارد، اما در این میان بوی زهمی که این روغن‌ها دارند، با سلیقه بعضی از افراد سازگار نیست. به همین دلیل مهم است که بتوانیم با استفاده از ترفندهای کاربردی برای رفع این بو اقدام کنیم. در این مجال سعی داریم شما را با چند راهکار برای رفع بوی دنبه گوسفندی آشنا کنیم تا در صورت استفاده از این ماده، مشکلی با این مسئله نداشته باشید.

گرفتن بوی زهم دنبه

چطور روغن دنبه را بگیریم که بو نداشته باشد؟

اجازه دهید مبحث را با این سوال مهم شروع کنیم که اصلا دنبه را چطور به روغن تبدیل می‌کنند. گاهی در همین فرایند تبدیل هم می‌توانیم برای رفع بوی زهم آن، راهکارهایی را در نظر بگیریم. پیشنهاد ما برای این کار استفاده از یک راهکار ساده است. دنبه، شیر و یا آب نمک، هل، سیب و یا هویج، نمک، زردچوبه و پیاز را آماده کنید.

در ابتدا دنبه‌ها را به خوبی بشویید و همه آن را به شکل نگینی خرد کنید. حالا دنبه‌های خرد شده را در آب‌ نمک یا شیر قرار دهید. موارد را داخل یک قابلمه‌ با سایز مناسب ریخته و بعد پیاز، زردچوبه، هل، آب، سیب و یا هویج را هم اضافه کنید. بگذارید دنبه‌ها به همراه آب و مابقی ترکیبات چند ساعت بجوشند. پس از اتمام مراحل علاوه بر اینکه روغن دنبه به‌ طور کامل خارج شده، بوی بد آن هم از بین رفته است.

سه راهکار مهم برای رفع بوی دنبه

فرقی ندارد روش پیشنهادی ما را در نظر داشته باشید یا به سبک و سلیقه خودتان این کار را انجام دهید. تنها مسئله مهم استفاده از روش‌هایی برای رفع بوی دنبه تا زمان استفاده از روغن این ماده پرخاصیت با اعضای خانه به مشکل نخورید. با وجود اینکه بسیاری از ما از خواص این نوع روغن‌ها آگاهیم، اما هنوز هم زمان استفاده از آنها برای پخت غذا، تردید داریم. چرا که بوی متفاوت آنها می‌تواند اعضای خانواده را از خوردن غذا منصرف کند. در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم پیاز را در اولویت قرار دهید.

استفاده از پیاز

پیاز همیشه به عنوان ماده‌ای در نظر گرفته شده است که می‌تواند بوی بد گوشت را گرفته و طعم خوبی به غذاها بدهد. اهمیتی ندارد که گوشت مورد نظر مرغ است، ماهی است و یا گوشت قرمز، به هر طریق پیازها حتما می‌توانند طعم غذا را تغییر دهند. به همین خاطر است که برای از بین بردن بوی دنبه هم مورد توجه هستند. از این رو می‌توانیم در همان ابتدای پخت غذا، پیاز را به روغن دنبه اضافه کنیم تا بوی زهم از بین برود.

استفاده از پیاز تا حد زیادی روی بوی دنبه تاثیر دارد و می‌تواند خاصیت این ماده را هم حذف کند. اگر به خوردن پیاز علاقه‌ای ندارید می‌توانید آن را رنده کنید تا تکه‌های ریز شده پیاز در غذا مشخص نشوند. به هر طریق در نظر گرفتن پیاز برای رفع بوی دنبه، پیشنهادی است که حتی از مادربزرگ‌ها هم خواهید شنید.

لیمو عمانی و ادویه

روش دومی که برای رفع این بود در غذا می‌توانیم به ‌کار ببریم، استفاده از لیمو عمانی و یا سایر ادویه‌های معطر است. زمانی که برای پخت غذا آماده می‌شوید چاشنی‌هایی مانند زنجبیل، فلفل سیاه، تخم گشنیز، و غیره را هم دم دست نگه دارید.

به علاوه این موارد لیمو عمانی هم می‌تواند بوی روغن‌های حیوانی را بگیرد. اگر غذای شما آبگوشت و انواع خورش‌ است، حتما از این لیمو عمانی هم استفاده کنید. این ماده می‌تواند علاوه بر طعم‌دهی به غذای ما، خواص زیادی را هم به غذاها اضافه کند.

دارچین؛ بهترین روش رفع بوی دنبه

دارچین هم مانند پیاز یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی زهم در غذا است. همچنین زمان از بین بردن بوی دنبه هم به این ادویه توجه خاص می‌شود. ما معمولا دارچین را برای پخت غذاهای سرد و تزیین دسرهایی مانند شله زرد استفاده می‌کنیم، اما باید بدانید که این ماده در رفع بوی غذاها هم موثر است.

اگر تجربه کرده باشید، متوجه شده‌اید که دارچین در آبگوشت، قیمه و یا قورمه سبزی تا چه اندازه می‌تواند برای رفع بوی دنبه تاثیرگذار باشد. علاوه بر اینکه می‌توانید پودر دارچین را در غذا استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم چوب آن را برای نیم ساعت درون قابلمه غذا بیندازید. پس از این مدت زمان می‌توانید دارچین را از غذا جدا کنید و مطمئن باشید تاثیر خودش را گذاشته است.

برای از بین بردن بوی دنبه هم می‌توانید چوب‌های دارچین را با روغن دنبه تفت دهید. بعد از چند دقیقه اجاق را خاموش کرده و بگذارید روغن درون ظرف سرد شود. پس از چند دقیقه چوب‌های دارچین را از روغن بیرون بیاورید. حالا روغن دنبه برای استفاده در غذای شما آماده است.

کلام آخر

در این بحث کوتاه سعی کردیم سه روش کاربردی برای از بین بردن بوی دنبه را برایتان توضیح دهیم. در انتها می‌توانید به یاد داشته باشید که استفاده هم زمان از هر سه ماده (پیاز، لیمو عمانی، ادویه ها) امکان پذیر است و حتما علاوه بر طعم‌دهی عالی، بوی نامناسب غذا را هم از بین می‌برند.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
مطالب مرتبط
روش تمیز کردن حرفه ای کله پاچه در منزل به روش کله پاچه ای

روش تمیز کردن حرفه ای کله پاچه در منزل به روش کله پاچه ای

تمیز کردن کله پاچه در روزگاران قدیم، تنها بازاری ها صبح ها برای خوردن کله پاچه به سمت کله پزی ها می رفتند و خانواده ها با صبر و حوصله خودشان در …

نکات طلایی قورمه سبزی و رازهای روغن انداختن قورمه سبزی

نکات طلایی قورمه سبزی و رازهای روغن انداختن قورمه سبزی

نکات قورمه سبزی در فرهنگ غذایی ایران، مهارت در طبخ قرمه سبزی به نوعی بیانگر حرفه ای بودن سرآشپز است. دلیل این مساله این است که سبزی و گوشت داخل قرمه سبزی …

بهترین روش نگهداری سیب زمینی برای مدت طولانی در خانه

بهترین روش نگهداری سیب زمینی برای مدت طولانی در خانه

بهترین روش نگهداری سیب زمینی سیب زمینی یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی به شمار می‌رود که در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی قرار دارد. این ماده غذایی طرفداران بسیاری دارد و به همین …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.