علت خمیر شدن کیک و روش های سادگی برای جلوگیری از آن

علت خمیر شدن کیک

علت خمیر شدن وسط کیک نی نی سایت  علت خمیر شدن کیک در توستر کیک خمیر شده را چکار کنیم نی نی سایت علت خمیر شدن کیک کدو حلوایی چرا کیک هویج خمیر میشود خمیر کیک با کیک خمیر شده چی درست کنم نی نی سایت علت خیس شدن کیک

عطر و بوی کیک های خانگی، به فضای خانه شادی و شور می بخشند. اینکه بتوانید کیک های خوشمزه و خوشبویی بپزید و در کنار یک فنجان چای خوش طعم، از عزیزانتان پذیرایی کنید می تواند بسیار دل انگیز باشد. شاید شما هم همیشه به دنبال دستور تهیه کیک های جدید باشید! کیک اگر ترک بخورد یا کمی از قالب بیرون بیاید می توانید رویش را بریده و کمی به شکل آن سر و سامان بدهید و آبروداری کنید! اما کیکی که خمیر شود دیگر یک آبروریزی اساسی است. با ما همراه باشید تا با دلایل اصلی خمیر شدن کیک های خانگی آشنا شوید و برای همیشه با این نگرانی خداحافظی کنید.

چه کار کنیم که کیک خمیر نشود؟

اصل اول:

دستور تهیه را کاملا دقیق رعایت کنید.

حتما از صحیح بودن دستور تهیه کیک مطمئن شوید. اگر دستور شما صحیح نباشد و نسبت های مواد اولیه را به خوبی رعایت نکنید، کیک شما خراب می شود و احتمال اینکه خمیر شود بالاست.

اصل دوم:

مقدار مواد اولیه را اندازه بگیرید.

همیشه با ترازوی آشپزخانه و یا پیمانه های دقیق، میزان مواد اولیه را به خوبی اندازه بگیرید. رعایت نکردن نسبت های دقیق، ظاهر کیک شما را خراب کرده و از پف کردن آن جلوگیری می کند.

اصل سوم:

روش هر نوع کیکی با دیگری متفاوت است.

در نظر داشته باشید که نمی توانید با یک روال، تمامی مدل های کیک را بپزید. کیک های خیس، کیک های خشک و کیک های اسفنجی تنها نمونه های رایجی از کیک هستند. نکات تهیه هر کیکی با دیگری متفاوت است و باید نکات مربوط به آن نوع کیک را دوباره مرور کنید.

اصل چهارم:

قالب مناسب را برای مواد کیک انتخاب کنید.

نمی توانید هر میزان مواد اولیه را در قالب بریزید. قالب خیلی نازک و یا کلفت، می تواند کیک شما را خراب کند. گول ارزانی قالب ها را نخورید. بهتر است از قالب های نسوز و استیل استفاده کنید.

اصل پنجم:

مواد را درست در قالب بریزید.

باید بعد از تهیه مواد کیک، آن را درست در قالب پخش کنید. غلظت خمیرهای مختلف با هم فرق می کند اما این اصل پابرجاست که باید مواد به شکل یکنواخت در قالب پخش شود. یکجا خالی کردن مواد درون قالب، باعث به هم ریختتن فرم کیک شده و آن را خمیر می کند.

اصل ششم:

تست پخته شدن را باید در زمان مناسب انجام دهید.

رایج ترین روش برای تست کردن پخته شدن کیک این است که یک خلال دندان را در آن فرو کنید. اگر کیک کاملا پخته باشد دیگر به خلال دندان نمی چسبد. اما اگر عجول باشید و زودتر از زمان مقرر در فر را باز کنید، کیک شما خمیر می شود.

اصل هفتم:

به دمای فر اعتماد نکنید!

یکی از رایج ترین دماها برای پخت کیک، ۱۸۰ درجه است اما ممکن است با توجه به تنظیمات فر شما، این دما چندان دقیق نباشد. می توانید از یک دماسنج مخصوص استفاده کنید تا از دمای داخل فر اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این یک اصل ساده نیز برای فهمیدن این مساله وجود دارد. یک کیک ساده اسفنجی ۴ سانتی متری، برای پختن در دمای ۱۸۰ درجه به زمانی حدود ۴۵ دقیقه نیاز دارد. اگر می بینید که کیک شما زودتر از این زمان به شکل کامل پخت می توانید مطمئن شوید که دمای فر شما بالاتر بوده و اگر دیرتر از این زمان کیک پخت، حتما دمای فر شما پایین تر است.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.