روش تمیز کردن سیرابی و گرفتن طعم و بوی زهم سیرابی

روش تمیز کردن سیرابی

پاک کردن سیرابی با جوش شیرین با قرص آسپرین با جوش شیرین و نمک پرزهای سیرابی سیرابی پاک نشده نحوه پاک کردن سیرابی با جوش شیرین طرز پاک نمودن سیرابی با اهک ایا پرز سیرابی را باید گرفت سیرابی با پرز از بین بردن بوی سیرابی از خانه

اگر شما هم از عاشقان سیرابی هستید، حتما بارها به ذهنتان رسیده که خودتان در منزل خوراک سیرابی را تهیه کنید و یا کمی سیرابی پاک شده را در فریزر منجمد کنید تا هر وقت هوس خوردن یک خوراک سیرابی خوشمزه به سرتان زد بدون معطلی به سراغ آن بروید. باید بدانید که فقط ما ایرانی ها نیستیم که اینقدر سیرابی را دوست داریم و این غذای خوشمزه، در سایر کشورها نیز طرفدارن خودش را دارد و حتی روز ۲۴ اکتبر را به عنوان روز جهانی سیرابی نام گذاری کرده اند. تهیه خوراک سیرابی، چندان سخت نیست اما مهمترین مرحله در تهیه این غذای خوشمزه تمیز کردن سیرابی است. سیرابی قبل از پاک شدن و شستشو، کمی بوی نامطبوعی دارد و باید نهایت دقت را در شستشوی آن به خرج دهید.

تهیه سیرابی از جای مطمئن

از یک فروشگاه مطمئن سیرابی تازه و مرغوبی را تهیه کنید. می توانید از قصاب بخواهید تا برایتان سیرابی را برش بدهد و یا اینکه خودتان با یک چاقوی تیز سیرابی را برش بزنید تا به شکل پوست صافی در بیاید تا بتوانید خیلی بهتر آن را تمیز کنید. نکته مهم در مورد سیرابی این است که حتما آنرا از جای مطمئن تهیه کنید.

تمیز کردن سیرابی

یک قابلمه بزرگ را روی شعله قرار دهید و اجازه بدهید تا آب در آن بجوشد. حالا باید سیرابی را داخل آب جوش قرار دهید. خیلی باید در این مرحله سرعت عمل بالایی داشته باشید. باید سیرابی را دو دقیقه کامل در آب جوش بچرخانید تا همه قسمت هایش زیر آب باشد. بلافاصله سیرابی را از داخل آب جوش خارج کرده و سپس با یک چاقو روی آن بکشید تا همه پرزهایی که روی سیرابی هست کنده شود. دوباره سیرابی ها را داخل آب جوش قرار دهید و یک بار دیگر با چاقو رویش بکشید.

تمیز کردن سیرابی با جوش شیرین

برای تمیز کردن سیرابی با جوش شیرین ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب بجوشد. در ادامه ۱ قاشق چایخوری پودر جوش شیرین درون آب جوش می ریزیم و آنرا مخلوط می کنیم تا به طور کامل درون آب جوش حل شود.

حالا سیرابی را درون آب جوش فرو می کنیم و بعد از چند ثانیه انرا خارج می کنیم و شروع به جدا کردن پوسته ها و پرزهای سیرابی می کنیم. توجه داشته باشید این روش علاوه بر اینکه سیرابی را به خوبی تمیز می کند، باعث سفید شدن رنگ سیرابی نیز می شود.

سفید شدن سیرابی

این کار علاوه بر اینکه باعث می شود سیرابی کاملا تمیز شود، رنگ آنرا نیز کاملا روشن می کنید و باعث می شود هیچ گونه آلودگی رویش دیده نشود. بهتر است یک سینی بزرگ کنار خود قرار دهید تا سیرابی را روی آن پهن کنید و تمیز کنید تا جایی از آشپزخانه کثیف نشود.

تمیز کردن داخل سیرابی

بعد از تمیز کردن بیرون سیرابی حالا باید داخل آن هم تمیز کنید. بهتر است این کار را زیر شیر آب انجام دهید. اجازه بدهید تا آب روی سیرابی جریان پیدا کند و با صبر و حوصله روی آن دست بکشید تا کاملا تمیز شود. به هیچ وجه عجله نکنید و این مساله را در نظر داشته باشید که اگر سیرابی خیلی خوب تمیز نشود هنگام پخته شدن، بوی نامطبوعی دارد و حتی خوراک شما هم طعم بدی خواهد داشت. بعد از اینکه سیرابی را کاملا شستید، آن را روی یک آبکش خشک کرده و سپس در صورت نیاز کمی از آن را فریز کنید. هرگز سیرابی نشسته را منجمد نکنید.

رفع بوی سیرابی از منزل

برای از بین بردن بوی سیرابی در خانه می توانیم از روش های متنوعی استفاده کنیمف مثلا یکی از این روش ها استفاده از خوشبو کننده های می باشد. البته۹ توصیه می کنیم برای اینکه بوی سیرابی به طور کامل از بین برود کمی اسفند دود کنید و در منزل بچرخانید.

پخت سیرابی

برای پخت سیرابی باید صبور باشید و حتما از قابلمه بزرگ و مناسب استفاده کنید. ابتدا در یک قابلمه مناسب سیرابی را با کمی آب بجوشانید بعد از اینکه چند جوش زد آب آن را خالی کنید. دقت کنید که تمامی این مراحلی که تا کنون توضیح دادیم برای این است که خوراک شما در نهایت عطر و طعم مطبوعی داشته باشد و همه از خوردنش لذت ببرند پس هیچ کدام از این مراحل را دست کم نگیرید.

استفاده از زودپز

بهترین حالت این است که سیرابی را در زودپز بپزید، چرا که زمان زیادی نیاز است تا سیرابی حسابی بپزد. سیرابی های خرد شده را به همراه کمی فلفل و پیاز خلال شده و قلم بگذارید تا به آرامی، دو ساعتی بپزد. اضافه کردن عصاره قلم گوساله و یا گوشت آبگوشتی کمک می کند تا خوراک شما در نهایت به خوبی جا بیفتد و خیلی آبکی نباشد. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نمک نریزید چرا که باعث سفت شدن سیرابی می شود. بعد از اینکه سیرابی پخته شد، کمی نمک به آن اضافه کنید. حالا می توانید خوراک سیرابی را به همراه کمی لیموترش تازه سرو کنید. نوش جان

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 19 اسفند 1399
مطالب مرتبط
روش و مدت زمان نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر و یخچال

روش و مدت زمان نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر و یخچال

روش نگهداری شیرینی خامه ای در مهمانی ها، به ویژه در تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدهای خانوادگی، پذیرایی با شیرینی های تر یا خامه ای بسیار رایج است. شیرینی های خامه …

سبزی مناسب برای هر نوع ترشی + راز خوشمزگی ترشی

سبزی مناسب برای هر نوع ترشی + راز خوشمزگی ترشی

سبزی مناسب برای هر نوع ترشی سبزی‌ها از جهت طعم، عنصر اصلی تشکیل دهنده ترشی هستند. یکی از سبزی‌هایی که همیشه در ترشی‌ها استفاده می‌شود، شوید است. به علاوه، سبزی‌های دیگری مانند …

نکات و طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش + آموزش قدم به قدم

نکات و طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش + آموزش قدم به قدم

پودر پوست لیمو ترش برخی از میوه‌ها نه تنها خودشان خاصیت دارند، بلکه پوستشان نیز سرشار از فواید بوده و حتی می‌توانند به عنوان یک چاشنی نیز در پخت‌وپز به کار آیند. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.