نکات خورش قیمه و روش هایی برای خوشمزه تر شدن خورش قیمه

نکات خورش قیمه

نکات خورش قیمه

خورش قیمه از خورش های محبوب ایرانی است که برای اینکه بتوانیم این خورش را با کیفیت عالی درست کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم، برای مشاهده این نکات در ادامه با چی شی همراه باشید.

فوت و فن های خورش قیمه

گوشت مناسب

برای تهیه خورش قیمه به روش سنتی می توانیم از دو نوع گوشت استفاده کنیم. نوع اول گوشت گوساله است که بهترین قسمت آن برای تهیه خورش قیمه قسمت مغز ران آن می باشد و نوع دوم گوشت سردست گوسفندی می باشد.

چاشنی ها و ادویه ها

مهم ترین چاشنی ها و ادویه هایی که در خورش قیمه مورد استفاده قرار می گیرد، لیمو عمانی، رب گوجه فرنگی، زعفران و دارچین هستند. نکته مهم در مورد لیمو عمانی این است که به عنوان پاشنه آشیل خورش قیمه محسوب می شود.

یعنی اینکه همانطور که می تواند طعمی بسیار عالی به خورش بدهد، در صورتی که به درست استفاده نشود می تواند باعث تلخ شدن یا حتی غیر قابل مصرف شدن خورش قیمه شود، برای جلوگیری از تلخ شدن خورش حتما دانه های لیمو عمانی را خارج کنید.

رب گوجه فرنگی به همراه زعفران دم کرده علاوه بر طعم دهدگی عناصر خوشرنگ شدن خورش نیز هستند. رب گوجه فرنگی اگر به خوبی سرخ شود می تواند علاوه بر طعم عالی که به خورش می دهد باعث نارنجی تر شدن رنگ خورش نیز شود.

برای تهیه خورش قیمه بهتر است از چوب دارچین استفاده کنیم و در پایان پخت آنرا از خورش خارج کنیم. البته در پخت خورش قیمه برای تعداد نفرات زیاد این کار عملی نیست و باید از پودر دارچین استفاده شود. برای اینکه پودر دارچین رنگ خورش را خراب نکند باید در اواخر پخت اضافه شود.

قابلمه مناسب

خورش قیمه را می توانیم در انواع قابلمه بار بگذاریم، اما طبق توصیه سرآشپزهای بزرگ جنس قابلمه هم می تواند در پخت این خورش تاثیر گذار باشد. به همین دلیل توصیه می شود برای پخت قیمه بهتر است از قابلمه هایی با جنس مس و روی استفاده شود.

رسپی کامل و مرحله به مرحله

علاوه بر مواردی که ذکر شد یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود ما خورشتی خوشمزه و دلپذیر درست کنیم داشتن یک رسپی مرحله به مرحله و کامل است. در صورتی که می خواهید خورش قیمه درست کنید توصیه می کنیم رسپی زیر را مطالعه نمایید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 28 آبان 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.