مقدار ماکارونی برای هر نفر + روش های متنوع اندازه گیری

مقدار ماکارونی برای هر نفر

مقدار ماکارونی برای هر نفر مقدار ماکارونی برای ۴ نفر ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرمی برای چند نفر است ماکارونی برای دو نفر نی نی سایت یک بسته ماکارونی فرمی برای چند نفر است اندازه گیری ماکارونی فرمی برای هر نفر مقدار ماکارونی برای ۳ نفر ماکارونی برای ۶ نفر

هنگام پخت ماکارونی شاید برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که مقدار ماکارونی برای هر نفر چقدر باید باشد. ماکارونی با توجه ‌به اشکال مختلفی که دارد وزن‌های متفاوتی نیز دارد؛ بنابراین ما در این نوشته می‌خواهیم این مقدار را بررسی کنیم. برای رسیدن به جواب سؤال خود مطلب را بادقت بخوانید.

هر نفر چقدر ماکاورنی؟

مقدار ماکارونی برای هر نفر چقدر باید باشد؟

مقدار ماکارونی برای هر نفر گاهی اوقات به‌سختی تعیین می‌شود. گاهی اوقات بسته‌بندی ماکارونی باز شده است و مقداری از آن را قبلاً استفاده کرده‌اید در این صورت نمی‌توان به وزن موجود بر روی بسته اکتفا کرد. به‌طورکلی ۷۵ تا ۱۰۰ گرم ماکارونی خشک برای هر فردی در نظر گرفته می‌شود. با توجه ‌به اینکه ماکارونی غذای خوشمزه‌ای برای اغلب افراد است گاهی اوقات نیاز به مواد اولیه بیشتری دارید.

افراد پر اشتها

برای یک وعده‌غذایی بیشتر با افراد پراشتها معمولاً ۱۱۵ گرم ماکارونی برای هر نفر استفاده می‌شود. مقادیری که در اینجا توضیح دادیم مبتنی بر عدم استفاده از سس سنگین برای ماکارونی است. شکل و نوع ماکارونی می‌تواند بر حجم مصرفی برای هر فرد تأثیرگذار باشد.

به این نکته نیز باید دقت کرد که ماکارونی زمانی که پخته می‌شود به دلیل انبساط، حجم بیشتری ماکارونی به دست می‌آید. ۴۰۰ گرم ماکارونی خشک تبدیل به حدود ۸ فنجان ماکارونی پخته می‌شود. تعیین مقدار ماکارونی برای هر نفر به سلیقه فرد و ترجیحات غذایی او نیز بستگی دارد.

کنار غذاهای دیگر

اگر ماکارونی به‌عنوان غذای جانبی انتخاب می‌شود و در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود بهتر است از مقدار کمتری ماکارونی به‌ازای هر نفر استفاده کنید. در این صورت برای هر نفر ۴۳ گرم کفایت می‌کند. ماکارونی‌هایی با رشته‌های بلند در هنگام پخت مقدار بیشتری می‌شوند پس بهتر است از این نوع ماکارونی به میزان کمتری برای هر نفر استفاده شود. ماکارونی از نوع پنه به مقدار کمتری منبسط می‌شوند و بهتر است مقدار بیشتری برای هر نفر در نظر گرفته شود.

جدول مقدار ماکارونی برای هر نفر
نوع ماکارونیمقدار به‌ازای هر نفر
ماکارونی خشک۷۵ تا ۱۰۰ گرم
ماکارونی تازه۱۰۰ تا ۱۲۵گرم
پاستای پر۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم

این مقادیر از ماکارونی برای صرف غذای کامل و یا پیش‌غذا می‌توانند نصف یا بیشتر شوند. چنانچه ماکارونی را به‌صورت پاستا می‌خواهید درست کنید به مقدار سس نیز توجه کنید. به طور مثال سس پستو چون سس سنگینی است دو سوم مقدار سس، پاستا اضافه کنید. مقدار ماکارونی برای کودکان حدوداً ۵۵ گرم است.

راه‌های اندازه گیری مقدار ماکارونی برای هر نفر

✅ انواع مختلفی از ماکارونی وجود دارند. اسپاگتی، فتوچینی، اسپاگتینی، کاپلینی، فدلینی یا ورمیشل را با دست خود اندازه بگیرید. یک دسته از ماکارونی را بین انگشتان شست و سبابه قرار دهید. ۵۷ گرم ماکارونی معادل یک دسته از رشته‌های ماکارونی بین انگشتانتان است.

✅ از پیمانه‌های مخصوص اندازه‌گیری پاستا که در فروشگاه‌ها موجود هستند استفاده کنید.

✅ برخی از قاشق‌ها نیز دارای سوراخ‌هایی هستند که مخصوص رشته‌های بلند ماکارونی است. به‌وسیله این قاشق‌ها نیز می‌توانید اندازه‌گیری را انجام دهید.

✅ بر روی بسته‌بندی ماکارونی‌ها اغلب به‌صورت گرم مقدار را می‌نویسند که مثلاً یک بسته ۵۰۰ گرمی برای ۴ تا ۵ نفر مناسب است.

✅ می‌توانید ماکارونی خشک را در یک ظرف گود بریزید و هروقت کف ظرف کاملاً پوشیده شد آن مقدار را برای دو نفر در نظر بگیرید.

✅ افرادی که دارای رژیم غذایی هستند ۳۰ گرم ماکارونی به طور معمول استفاده می‌کنند.

✅ در درست‌کردن انواع سالادهایی که دارای ماکارونی هستند معمولاً ۸۰ تا ۹۰ گرم ماکارونی برای هر نفر کافی است. سالاد خود دارای مواد غذایی دیگری است. به همین دلیل میزان کمتری از ماکارونی باید استفاده شود.

✅ رشته‌فرنگی که یک نوع از ماکارونی‌ها محسوب می‌شود و برای سوپ استفاده می‌شود در هر لیتر آب حدود ۱۰۰ گرم کفایت می‌کند.

✅ برای هر نفر می‌توان به‌اندازه قطر دهنه یک بطری آب، ماکارونی استفاده شود. به این صورت که دسته‌های رشته ماکارونی را درون بطری قرار دهید هرگاه نتوانستید مقدار بیشتری اضافه کنید به این معنی است که ۵۷ گرم ماکارونی دارید. البته این روش برای ماکارونی‌هایی به شکل صدف و لوله‌ای مناسب نیست.

✅ از ترازوی آشپزخانه برای وزن‌کردن ماکارونی استفاده کنید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.