گوشت مناسب کباب کوبیده + انتخاب بهترین قسمت گوشت

گوشت مناسب کباب کوبیده

گوشت مناسب کباب کوبیده بهترین قسمت گوشت گوساله برای کباب کوبیده بهترین گوشت گوساله برای کباب کوبیده بهترین گوشت برای کباب کوبیده بهترین قسمت گوشت گوساله برای کباب چنجه بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای کباب کوبیده

کباب کوبیده از جمله غذاهای قدیمی و بسیار محبوب در ایران است. ورود این غذا به ایران به زمان ناصرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد. ریشه کلمه کوبیده از کوبیده شدن گوشت این غذا می‌آید. به‌طور کلی غذاهای محبوب مثل کباب کوبیده که طرفداران زیادی دارد، حساسیت طرفداران نسبت به این غذاها هم بیشتر می‌شود. برای اینکه کباب کوبیده شما خیلی خوشمزه شود و از روی سیخ نریزد، باید از گوشت مناسب کباب کوبیده استفاده ‌کنید. برای تشخیص گوشت مناسب چه کاری باید انجام داد؟ چند راهکار و تکنیک برای شناسایی و آماده کردن گوشت مناسب وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

گوشت کباب کوبیده

تشخیص گوشت مناسب کباب کوبیده

درست است که روش پخت کباب کوبیده تأثیر بسیار زیادی در طعم غذا و نریختن گوشت از روی سیخ دارد، اما باید بدانید گوشت مناسب نقش بسیار مؤثری در بهتر شدن کباب کوبیده ایفا می‌کند.

کباب کوبیده اصیل با گوشت گوسفندی درست می‌شود. تغییرات زیادی در این سال‌ها در روش پخت این غذا ایجاد شده ‌است و امروزه از گوشت بره و گوساله هم برای پختن کباب کوبیده استفاده می‌کنند. بهترین گوشت برای کباب کوبیده همان گوشت گوسفندی است، اما در ادامه توضیح خواهیم داد که از کدام قسمت گوشت گوسفندی استفاده‌ کنید.

گوسفندی محبوب‌ترین گوشت

گوشت گوسفندی، گوشت مناسب کباب کوبیده ‌است. چراکه چربی مناسبی دارد و به این خاطر، هم لذیذتر است هم گوشت به سیخ می‌چسبد. در گذشته هم اولین کباب کوبیده با گوشت گوسفندی طبخ شده ‌است.

قسمت‌های گوشت گوسفند

کباب کوبیده باید به‌خوبی به سیخ بچسبد تا هنگام کباب شدن از روی سیخ به داخل آتش نریزد. بنابراین باید از گوشتی استفاده ‌کنید که کمی سفت باشد. گوشتی که حالت شل و آبدار داشته ‌باشد روی سیخ نمی‌ماند و مناسب کباب کوبیده نیست.

بعضی از قسمت‌های گوشت گوسفندی مثل فیله خیلی خیلی نرم هستند و بعد از کوبیده شدن و هنگام کباب شدن روی سیخ نمی‌ماند. پس بهتر است از قسمت‌های نرم گوشت گوسفندی صرف‌نظر کنید.

گوشت گوسفندی مناسب کوبیده

هر کدام از بخش‌های گوشت گوسفندی برای یک نوع کباب خاص مناسب است. برای پختن کباب کوبیده درجه یک بهتر است از از قلوه گاه و سینه گوسفند استفاده‌ کنید. چرا که چربی مناسبی دارد و سفت بودن این نقاط به حدی است که کاملاً مناسب پخت کباب کوبیده باشد و کباب از روی سیخ نریزد.

مخلوط گوشت گوساله و گوسفند

کبابی‌های قدیمی معتقدند که ایده‌آل‌ترین کباب کوبیده، کبابی است که از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی استفاده شود. در این صورت گوشت شما هم بافت فوق‌العاده‌ای دارد و هم طعم خوبی به غذای شما می‌دهد.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.