زنگ خطرهای سلامتی | این علائم را خیلی جدی بگیرد!

زنگ خطرهای سلامتی

زنگ خطرهای سلامتی , علائم سلامت نبودن بدن , چه علائمی باعث می شود به سلامتی خود شک کنیم

سلامتی تنها نبود بیماری های قابل مشاهده نیست، بنابراین اگر در ظاهر دچار بیماری نیستید و علائم قابل مشاهده جهت بیماری ندارید خود را آسوده خاطر ندانید و از هر نظر مراقب خود و احوالتان باشید. البته برخی علائم ممکن است بروز و ظهور پیدا کند مانند استرس های مدام، خواب آلودگی و خستگی های مفرط و یا خارش پوست و مو که شما این علائم را نادیده بگیرید و بدون توجه از کنارشان رد شوید. برای اطلاعات بیشتر با مطلب زنگ خطرهای سلامتی همراه باشید.

زنگ خطرهای سلامتی

به طور مثال همان طور که از دندان هایتان با مسواک و نخ دندان و دهان شویه مراقبت و پیشگیری قبل از درمان انجام می دهید برای سایر اعضای بدن نیز همین کار را انجام دهید. بنابراین اگر هیچ مشکل و مشخصه پزشکی قابل رویتی ندارید از چکاب سلامتیتان غافل نشوید. در این بخش، بعضی از اختلالات سلامتی که دچارشان هستید ولی به آنها بی توجه هستید چرا که نام بیماری ندارند را برایتان برمیشماریم:

اختلال هورمونی

در برخی روزها شاید برایتان پیش آمده باشد که با وجود کیفیت خواب کافی باز هم با خستگی و گیجی و یا حتی استرس به روند ادامه روز می پردازید. این علائم نشان از اختلالات هورمونی شما دارد که در خانم ها بیش از آقایان بروز پیدا می کند. در این برهه شما باید با یک آزمایش خون از این مساله اطلاع پیدا کنید تا در صدد رفع آن بربیایید و یا شاید این علائم ناشی از بروز مشکلاتی در تیروئید شما باشد. در این آزمایش خون شما می توانید سطح هورمون های به اصطلاح عامه عاطفی خود را نیز مورد سنجش قرار دهید.

استرس

در جامعه امروزی شرایط زندگی، خانوادگی و رابطه های متفاوتی که با افراد پیرامونمان داریم با استرس های بیجا ممکن است دچار آسیب شود. هورمون استرس (کورتیزول) زمانی که در بدن افزایش پیدا کند و به سطح نامتعادلی برسد، به هم ریختگی روحیه را در بر دارد. و همچنین استرس باعث التهاب بدن و کاهش انرژی فکری و حرکتی نیز می شود.

تغذیه

مصرف مواد قندی بیش از حد در وعده ناهار باعث خواب آلودگی به هنگام عصر برای شما می شود بنابراین یک رژیم غذایی مناسب بیش از هر چیزی برای هر شخص مهم است. خصوصا در فصل سرما برای کارکرد بهتر معده می توان از غذاها و یا لبنیاتی که پروبیوتیک است استفاده کرد تا سیستم گوارشی سالمتری داشت. و نکته حایز اهمیت این است که رژیم غذایی نامناسب خواب آلودگی های مفرط را به همراه می آورد.

پوست

اگر در طول روز با سوزش و خارش دست و خشکی پست خصوصا در فصل سرما روبه رو هستید بهتر است از ویتامین های گروه B  و یا مکمل های آن استفاده کنید. و تنظیم نبودن قند خون نیز باعث بروز مشکلات پوستی می شود که باید با مراجعه به پزشک مشخص شود. همچنین توصیه می شود برای بهتر شدن پوست در این فصل سرد از مواد غذایی که دارای اسیدهای چرب هستند استفاده کنید. به طور کلی رسیدگی به پوست و مو از راهکارهایی است که از مشکلات بعدی جلوگیری می کند.

انقباض در عضلات

اسپاسم های مدام در عضلات می تواند نشانه کمبود منیزیم باشد که این امر می تواند شما را باا خطرات حمله قلبی و گرفتگی عضلات رو به رو کند و حتی در صورتی که کار شما از پشت میز نشستن های مدام فاصله چندانی ندارد، برای این امر تدبیری بیندیشید که یکی از این تدابیر ورزش های سبک در هفته است که از این گرفتگی ها تا حدودی می کاهد.

دسته بندی: بیماری و درمان
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 آذر 1401
توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.