برای آنفولانزا چه بخوریم؟ + لیست غذاهای مضر برای آنفولانزا

برای آنفولانزا چه بخوریم

برای آنفولانزا چه دارویی بخوریم برای آنفولانزا چی خوبه نی نی سایت برای آنفولانزا چه میوه ای بخوریم برای آنفولانزا چه بخوریم نی نی سایت غذاهای مضر برای آنفولانزا دمنوش برای آنفولانزا ماست برای آنفولانزا سریعترین راه درمان آنفولانزا

افرادی که دچار بیماری آنفولانزا می شوند با بی اشتهایی مزمن رو به رو می شوند و عمدتا چشایی آنها با مشکل رو به رو می شود و به همین دلیل برای بازگشت به حالت عادی و اصطلاحا ریکاوری از دوره بیماری می توان از مواد غذایی و یا دمنوش های طب سنتی و اصولا مایعات به سرعت این روند کمک کرد. حال در این بخش به برخی از باید ها و نبایدها می پردازیم، در اینجا به پرهیزهای بیماری آنفولانزا اشاره می کنیم:

برای آنفولانزا چی خوبه

لبنیات

برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف لبنیات باعث کند شدن روند بهبود آنفولانزا می شود و همچنین مصرف نوشیدنی ها و یا مایعاتی که از مکمل های لبنی تهیه شده اند نیز در دسته پرهیزها قرار دارند، چرا که مشاهده شده است محصولات لبنی باعث افزایش خلط می شوند در صورتی که برخی بیماران از مصرف شیر ولرم در تسکین این بیماری اظهار رضایت می کنند.

ادویه ها

در دوره بیماری آنفولانزا بهتر است از مصرف ادویه جاتی که باعث تحریک بیشتر گلو می شود بپرهیزید اما می توان از زردچوبه و سیر به عنوان ادویه های دارای آنتی اکسیدان که در بهبود التهابات گلو موثر است استفاده کرد و همچنین از فلفل و زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرم که در طب سنتی بسیار به آن اشاره شده است چرا که زنجبیل خاصیت ضد تهوع نیز دارد و در بهبود تاثیرات آنفولانزا کمک شایانی می کند.

در بخش دوم به مواد غذایی اشاره می شود که بهتر است در دوره بیماری آنفولانزا از آنها استفاده کرد:

سوپ مرغ

استفاده از سوپ مرغ برای تسکین دردهای بیماری آنفولانزا با توجه به ترکیبات درون آن بسیار کمک کننده است و تنفس بیمار را آسان تر می کند و وجود سبزیجات در این سوپ هضم غذاها را آسان تر می کند و این غذاهای مایع باعث آبرسانی بهتر بدن و در نتیجه تسکین سریعتر بیمار می شود.

غذاهای حاوی ویتامین C

مواد غذایی که دارای ویتامین c هستند سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند که از آن جمله می توان به:

میوه ها و مرکبات دارای طیف رنگی زرد شامل پرتقال، لیمو شیرین و ترش، گریپ فروت

کیوی

سبزیجات سبز رنگ خام

بروکلی

همچنین می توان اشاره کرد که این ویتامین مشکلات تنفسی و عفونت های ریوی را بهبود می بخشد.

دمنوش های گیاهی

در طب سنتی به مصرف دمنوش های نعناع و پونه تنفس را برای بیماران آنفولانزا آسان تر می کند و خاصیت ضد میکروبی و ویروسی دارد و ترکیب عسل، لیمو تازه همراه با زنجبیل تازه، سیر تازه و چوب دارچین به بهبود خلط های عفونی و تهوع ناشی از عفونت کمک بسیاری می کند.

مایعات

میزان آبرسانی بدن در دوره بیماری آنفولانزا در بهبود هر چه سریعتر این بیماری بسیار مهم است. بنابراین نوشیدن آب در این پروسه بسیار مهم است تا هر چه زودتر میکروب ها از بدن دفع شود. همچنین برای شروع روز از ترکیب آب گرم و عسل نیز بهتر است استفاده کرد تا راه گلو پاکسازی شود. همچنین قرقره کردن آب نمک برای چندین بار در روز کمک شایانی به بهبود عفونت های گلو می کند.

منابع دارای فیبر

استفاده از مواد غذایی که رنگ دانه های قهوه ای دارند هضم غذا را آسان تر می کنند، مانند نان تست قهوه ای، جو دو سر در ترکیبات سوپ، برنج قهوه ای، مصرف موز و … که باعث افزایش اشتها در سیر این بیماری می شود.

ضرور و یا غیر ضرور بودن مصرف مکمل ها

استفاده از مکمل های ویتامین دارویی اعم از گروه ویتامین های B و استفاده از قرص های اسید فولیک و یا به اصطلاح عامه آهن، و استفاده از قرص های جویدنی ویتامین C می تواند کمک شایانی به بهبود هر چه سریع تر آنفولانزا و جبران کمبود ویتامین های موجود در بدن را داشته باشد.

دسته بندی: بیماری و درمان
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 16 آذر 1401
توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.