طرز تهیه کوکوی هویج خوشمزه و ساده به روش شمالی

طرز تهیه کوکوی هویج

کوکوی هویج و سیب زمینی کوکوی هویج تبریزی کوکو بادمجان و هویج کوکو زردک طرز تهیه کوکو هویج شیرین طرز تهیه کوکوی هویج تصویری کوکوی هویج و پیازچه کوکو هویج نی نی سایت

کوکوی هویج یکی از انواع غذاهای فوری خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۲ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیازچه۴ ساقه
سبزی خشک معطر۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ تا ۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکوی هویج خوشمزه ابتدا سیب زمینی و هویج را پوست گرفته و به خوبی می شوییم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم. در ادامه با دست مواد رنده شده را فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی و هویج رنده شده را به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری، سبزی معطر خشک شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیازچه را نیز به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان، کاسه را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود، سپس مایه کوکو را درون تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با پشت قاشق سطح مایه کوکو را ضافه می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شود. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم کوکو بپزد. پس از اینکه یک سمت کوکو به طور کامل سرخ شد، درب تابه را بر می داریم.

مرحله ششم

حالا کوکو را به چند قسمت تقسیم می کنیم تا راحت تر بتوانیم آنرا بر گردانیم. در ادامه تکه های کوکو را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت کوکو را در ظرف می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بال مرغ دودی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه بال مرغ دودی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه بال مرغ دودی کباب بال مرغ یکی از کباب هایی است که طرفداران زیادی دارد. به خاطر بافت چرب و استخوانی بال، کباب آن بسیار خوشمزه و خوش طعم می …

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار خوشمزه و مجلسی با سس گوجه

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار خوشمزه و مجلسی با سس گوجه

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار کباب یکی از غذاهای ایرانی و ترکی است که از دیرباز مورد علاقه مردم زیادی قرار گرفته است. با وجود زندگی آپارتمانی، کباب های تابه ای …

طرز تهیه سالاد سیب زمینی قالبی و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی قالبی و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی سالاد سیب زمینی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.