نکات مهم در مورد روش نگهداری خرما و مدت زمان نگهداری

روش نگهداری خرما

روش نگهداری خرمای زاهدی شرایط نگهداری خرما در انبار روش نگهداری خرمای نارس روش نگهداری خرمای خارک نگهداری خرما خاصویی

اکنون که به روزهای ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، خیلی از افراد مقادیر بسیار بیشتری از خرما را در این دوران مصرف می‌کنند. اما برای اینکه بتوانید در این دوران خرمای تازه تری در منزل داشته باشید، باید یکسری نکات را برای نگهداری خرما بلد باشید. همچنین در این دوران خیلی از افراد به دلیل اینکه روزه می‌گیرند، نمی‌توانند زیاد از خانه خارج شوند. بنابراین حتماً باید درباره مواد غذایی و نگهداری آن ها اطلاعات کافی داشته باشند. خرما یکی از آن مواد غذایی است که علاوه بر داشتن ارزش غذایی بسیار بالا نحوه نگهداری آن هم بسیار اهمیت دارد. ما در این مقاله سعی داریم درباره روش های نگهداری خرما نیز با شما صحبت کنیم. همچنین در ادامه یکسری نکات درباره خرید خرما نیز به شما آموزش خواهیم داد. در ابتدا می‌خواهیم موضوع نگهداری خرما را با خواص خرما شروع کنیم. قبل از اینکه شما به فکر نگهداری یک ماده غذایی باشید حتماً باید درباره خواص آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید. پس در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد روش نگهداری خرما کسب کنید. توصیه می کنم به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

همه در مورد روش نگهداری خرما

خواص خرما

ارزش غذایی خرما نسبت به بسیاری از مواد غذایی و میوه ها بسیار بالاتر است. در ابتدا همه ما می‌دانیم که خرما یکی از قدیمی ترین و مقوی ترین میوه های جهان است. افرادی که به شیرینی جات علاقه دارند، خرما گزینه بسیار مناسبی برای آن ها است. جالب است بدانید خرما برای اولین بار در کنار رود نیل در مصر پیدا شد. اما به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی در خرما، مصرف آن نیز برای تقویت قوت و نیروی جسمانی نیز توصیه می‌شود. همچنین یک ویژگی بسیار خوب خرما این است که باعث افزایش وزن نمی‌شود. بنابراین افراد می‌توانند به میزان زیادی خرما مصرف کنند. در واقع بسیاری از انواع خرما ها فاقد سدیم، کلسترول و چربی هستند. به همین دلیل استفاده زیاد از خرما مانعی ندارد.

کالری خرما

جالب است بدانید خرما سرشار از انواع فیبرها است. اگر ۱۰ عدد خرما مصرف کنید، حدود ۲۳۴ کالری وارد بدن می‌شود. همچنین ارزش غذایی خرما بسیار بالا است. در خرما به مقدار بسیار زیادی کلسیم، ویتامین ب ۶، سدیم، آهن، پتاسیم و پروتئین وجود دارد. همین موضوع باعث شده است که خرما یک میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشد. به همین دلیل مصرف خرما برای همه افراد نیز توصیه می شود. اما حالا که اطلاعات بسیار خوبی درباره خواص خرما به دست آورده اید، بهتر است به سراغ نکات خرید خرما برویم.

مهم ترین نکات خرید خرما

برای خرید خرما همانند سایر مواد غذایی باید یکسری نکات را حتماً بلد باشید. سعی کنید قبل از خرید خرما حتما این نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک خرمای خوب خریداری کنید. همانطور که می‌دانید در بیشتر سوپرمارکت ها و فروشگاه ها انواع خرمای تازه و خشک به فروش می‌رسد. در هر صورت شما باید خرمایی را انتخاب کنید که پوست نازک تری داشته باشد. همچنین خرما نباید بوی بدی گرفته باشد. پس حتما خرما را بو کنید تا مطمئن شوید بوی طبیعی دارد. پس از رعایت این موارد باید توجه کنید که نباید دانه های شکر روی خرما وجود داشته باشد. هر کدام از این موارد را در خرما مشاهده کردید، از خرید آن خرما صرف نظر کنید.

بررسی ظاهری خرما

همچنین یکی از راه های جالبی که برای تشخیص خرما خوب وجود دارد این است که کیسه خرما را به کلی از درون جعبه خارج کنید. وقتی که خرما خارج کردید، زیر خرماها را نگاه کنید. اگر یکی از این موارد را مشاهده کردید یا دانه های شکر را دیدید، آن خرما را خریداری نکنید. اما در ادامه می خواهیم مهم ترین نکات درباره نگهداری خرما را به شما آموزش دهیم. قسمت بعدی یکی از مهم ترین قسمت های این آموزش است.

روش نگهداری خرما در یخچال

برای نگهداری خرما لازم است بدانید که خرما های خشک تا یک سال در یخچال سالم باقی می مانند. اگر هم از خرمای تازه استفاده می کنید، باید بدانید که این خرماها تا هشت ماه در یخچال سالم می مانند. البته بسته بندی خرما هم بسیار اهمیت دارد. اگر خرما بسته بندی سالم و درستی داشته باشد، تا هشت ماه سالم می ماند. اما اگر می‌خواهید خرما را در فضای منزل و مثلا در کابینت نگهداری کنید، بیشتر از یک ماه نمی توانید خرما را نگه دارید.

موارد استفاده خرما

از خرما هم می‌توانید به عنوان یک غذای کامل وهم به عنوان میان وعده استفاده کنید. از خرما برای پذیرایی مهمانان هم می توانید استفاده کنید. برای این کار می توانید درون خرما بادام یا گردو های کوچک قرار دهید. در عین حال که این کار باعث خوشمزه شدن خرما می شود، بسیار هم خرما را مقوی می کند. همچنین می توانید روی خرما پودر نارگیل و یا دارچین بریزید و آن را به این شکل میل کنید.

استفاده از شیرینی و نان

همچنین در بسیاری از قنادی ها از خرما داخل بسیاری از کیک ها، شیرینی ها و نان ها استفاده می کنند. شما هم می توانید نان خانگی و یا شیرینی های خانگی درست کنید. سپس خرماها را درون آنها قرار دهید و به این صورت آن ها را میل کنید. این کار باعث می شود تا شما یک وعده بسیار کامل و مقوی در روز داشته باشید. همچنین از خرما می توانید در کنار سالادتان نیز استفاده کنید. البته برای این کار توصیه ما این است که حتماً پوست خرما را بکنید و سپس آن را در سالاد بریزید. برای پوست کردن خرما روش بسیار ساده ای وجود دارد. توصیه ما این است که خرما را در یخچال قرار دهید و سپس پوست آن را بکنید. چرا که هرچه خرما سردتر و خنک تر باشد کندن پوست آن راحت‌تر است. سپس می‌توانید خرماها را تکه تکه کنید و در کنار سالاد یا دسرها قرار دهید.

نکاتی در مورد روش نگهداری خرما

ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات نگهداری خرما را به شما آموزش دهیم. همچنین درباره ارزش غذایی خرما و خرید خرما نیز به شما اطلاعاتی داده ایم. اما به طور کلی توصیه ما این است که هیچ کدام از مواد غذایی را برای در طولانی مدت نگهداری نکنید. برای نگهداری خرما هم قانون همین است. شما باید خرما را نهایتا طی یک هفته مصرف کنید و بیشتر از این، آن را نگهداری نکنید. به طور کلی هر مواد غذایی که بیش از اندازه نگهداری شود، طعم و مزه خود را از دست می دهد.

خرمای تازه بهترین انتخاب

بنابراین تا جایی که می توانید هرگونه مواد غذایی را تازه به تازه مصرف کنید. درباره خرما هم تا یک هفته می توانید از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. اما در هر صورت ممکن است در مواقع خیلی خاص مجبور شوید که موادغذایی را نگهداری کنید. البته ما برای چنین آموزش هایی اینجا هستیم. امیدوارم که این آموزش ها برای شما مفید واقع شده باشند.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 14 فروردین 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.