جایگزین برای بکینگ پودر در انواع پنکیک، کیک و شیرینی پزی

جایگزین برای بکینگ پودر

جایگزین بکینگ پودر در طب سنتی جایگزین بکینگ پودر در پنکیک جایگزین بیکینگ پودر چیست جایگزین بیکینگ پودر در کیک چیست جایگزین بکینگ پودر در شیرینی پزی

همان طور که از اسمش پیداست، بکینگ پودر، نوعی پودر خوراکی است که برای پختن خمیر ها و کیک ها کاربرد دارد. در دستور تهیه اغلب کیک ها، به بکینگ پودر بر می خورید اما ممکن است به هر دلیلی نخواهید تا در کیک خودتان بکینگ پودر بریزید و یا به آن حساسیت داشته باشید. می دانید که این بکینگ پودر است که باعث می شود تا کیک و نان، پف کند اما می توانید بکینگ پودر را با مواد دیگری جایگزین کنید. با ما همراه باشید تا با جایگزین های بکینگ پودر آشنا شوید. ترکیب جوش شیرین با انواع و اقسام مواد خوراکی می تواند جایگزین مناسبی برای بکینگ پودر باشد. تنها کافی است که آن ماده، خاصیت اسیدی داشته باشید.

به جای بکنیگ پودر از چی استفاده کنم؟

ترکیب جوش شیرین و آب دوغ

اولین ترکیبی که می توانید در تهیه کیک ها، جایگزین بکینگ پودر کنید، ترکیب جوش شیرین و آب دوغ است. آب دوغ نیز همان طور که گفتیم خاصیت اسیدی دارد. می توانید نسبت یک در صد را رعایت کنید. یعنی در ازای ۱ گرم جوش شیرین، ۱۰۰ گرم دوغ در نظر بگیرید.

ترکیب جوش شیرین با آبلیمو یا سرکه

همان طور که می دانید آبلیمو و سرکه هر دو ترش مزه هستند و حالت اسیدی دارند. با واکنش این دو با جوش شیرین که حالت بازی دارد، کیک شما پف دار می شود. می توانید درصد ۲ به ۵ را رعایت کنید. این به این معناست که ۲ گرم جوش شیرین را با ۵ گرم سرکه و یا آبلیمو مخلوط کنید. این محلول ۷ گرمی، معادل ۱۰ گرم بکینگ پودر برایتان کارایی دارد.

ترکیب جوش شیرین با شیر ترش

هر چیزی که ترش باشد، اسیدی است. شیر ترش هم از این قاعده مستثنا نیست. ترکیب ۲ در صد را به خاطر بسپارید. ۲ گرم جوش شیرین در ۱۰۰ گرم شیر ترش معادل ۱۰ گرم بکینگ پودر برای شما کارایی دارد.

ترکیب جوش شیرین با باترمیلک

باترمیلک را می توانید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. باترمیلک را درست مثل شیرترش با همان درصد ۲ به ۱۰۰ مخلوط کنید. ۲ گرم جوش شیرین را در ازای ۱۰۰ گرم باترمیلک در نظر بگیرید.

ترکیب جوش شیرین با ماست

علاوه بر دوغ و شیر ترش، ماست نیز یکی از لبنیاتی است که می توانید از آن در تهیه کیک های خانگی استفاده کنید. همان تر کیب ۲ به ۱۰۰ برای ماست نیز صحیح است و این مقدار، معادل ۱۰ گرم بکینگ پودر است.

آب گازدار

آب گازدار را در تهیه پنکیک ها استفاده می کنند. با استفاده از آب گازدار، کیک و شیرینی شما سبک تر می شود. البته شایان ذکر است که آب گازدار حاوی مقداری جوش شیرین است. البته میزان حجم دهی آب گازدار خیلی زیاد نیست.

ترکیب جوش شیرین با ملاس

ملاس نوعی عصاره غلیظ و چسبناک است. در واقع ملاس یک محصول جانبی در پروسه تولید شکر از چغندر قند و یا نیشکر است. می توانید ملاس را به شکل بسته بندی از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. تر کیب مورد نظر برای شما ۸۰ به ۱ است. یعنی در ازای ۸۰ گرم ملاس، ۱ گرم جوش شیرین کافی است.

ترکیب جوش شیرین یا پودر کرم تاتار

پودر تاتار نام عامیانه ای برای هیدروژن پتاسیم است. این پودر بسیار موثر است و به جای ۱۰ گرم بکینگ پودری که در دستور ذکر شده، نسبت ۲ به ۴ کفایت می کند. یعنی هر ۲ گرم پودر جوش شیرین را با ۴ گرم پودر تاتار مخلوط کنید.

سفیده تخم مرغ

در دستور بسیاری از کیک ها به سفیده تخم مرغ زده شده اشاره می شود. در نظر داشته باشید که بهتر است سفیده را با همزن بزنید تا پف کند و آن را در اواخر به موادکیک اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید. با هم زدن مواد کیک پف روی آن کاسته می شود. تنها کافی است آن را کمی مخلوط کنید. تعداد سفیده بستگی به میزان مواد اولیه شما دارد و در اکثر دستورها ذکر شده که بهتر است از چند تخم مرغ استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.