مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند و مضرات این غذاها برای بدن

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

این مواد غذایی را دوبار گرم نکنید برنج دو بار گرم شده ایا میشود ماهی را دوبار گرم کرد مضرات گرم نکردن غذا چه غذاهایی را نباید دوباره گرم کرد ایا می توان ماهی را دوبار گرم کرد

امروزه به نسبت گذشته افراد زمان کمتری برای آشپزی دارند. به کمک وسایلی همچون انواع مایکروفر و توستر، فرایند یخ زدایی مواد غذایی به سرعت امکان پذیر است. بسیاری از ما ها ترجیح می دهیم تا هنگام پخت غذاها، کمی بیشتر غذا تهیه کرده و مقداری از آن را برای وعده های بعدی فریز کنیم تا در روزهایی که سرمان شلوغ تر است به راحتی آن را گرم کرده و میل کنیم. باید در نظر داشته باشیم که نباید سلامتی خودمان را برای این راحتی به خطر بیندازیم. متاسفانه نمی توان تمامی مواد غذایی را به راحتی و بدون مشکل فریز کرد. بعضی از غذاها بعد از منجمد شدن و دوباره گرم شده، تمامی ارزش غذایی خود را از دست می دهند و متاسفانه برخی دیگر نیز در صورت دوباره گرم شدن، می توانند برای سلامتی شما خطر آفرین باشند. با ما همراه باشید تا نباید های گرم کردن دوباره مواد غذایی را بشناسید.

چه غذاهایی را نباید دوباره گرم کرد

اسفناج دوست داشتنی را تازه میل کنید!

علاوه بر انواع بورانی و مزه سرد، اسفناج در طبخ انواع املت و خورش نیز کاربرد دارد. همان طور که می دانید اسفناج بسیار سالم و مقوی است و علاوه بر خواص فراوان اسفناج، در آن مقدار بالایی نیترات وجود دارد که پس از گرم شدن مجدد، تبدیل به نیتریت شده و بسیار سرطان زاست. به هیچ وجه خوراک های شامل اسفناج را منجمد نکنید. بهترین کار این است که خوراک های حاوی اسفناج را بلافاصله بعد از طبخ میل کنید.

چغندر را دست کم نگیرید!

چغندر خوشمزه نیز درست مثل اسفناج حاوی نیترات است و برای سلامتی بسیار سودمند است. می توانید آن را به صورت گرم یا سرد میل کنید. دوباره گرم کردن چغندر به اندازه اسفناج خطرآفرین نیست اما بهتر است جهت اطمینان آن را دوباره گرم نکنید.

کرفس هم می تواند دردسر ساز باشد!

کرفس تازه در اکثر فصول در دسترس است. از کرفس در پخت انواع خورش و همین طور سوپ استفاده می شود. متاسفانه کرفس نیز همچون چغندر و اسفناج حاوی درصد بالایی نیترات است و با گرم کردن برای شما مشکل آفرین می شود. اگر می خواهید دوباره خوراک را گرم کنید، کرفس های آن را جدا کنید.

تخم مرغ استثناست!

تخم مرغ به تنهایی و در بسیاری از غذاها و دسرها استفاده می شود. برای دوباره گرم کردن خوراک هایی که شامل تخم مرغ است هیچگونه ممنوعیتی وجود ندارد اما خود تخم مرغ پخته را بهتر است دوباره گرم نکنید. در نظر داشته باشید که تخم مرغ بعد از اینکه دوباره در معرض دمای بالا قرار می گیرد باعث ایجاد سم در بدن می شود.

قارچ با کسی شوخی ندارد!

قارچ به عنوان یک منبع غنی از پروتئین گیاهی بسیار شناخته شده است. اغلب افراد به ویژه گیاهخواران به دلیل خاصیت های قارچ از آن در وعده های غذایی خود استفاده می کنند. مساله مهم این است که همین پروتئین های مفید با دوباره گرم شدن، تغییر کرده و می توانند برای شما مشکلات گوارشی ایجاد کنند. افرادی که گوارش ضعیف و یا معده ی حساس دارند صد درصد با این کار اذیت می شوند. در صورت نیاز بهتر است آن را همان طور سرد میل کنید.

گوشت مرغ!

مرغ به عنوان یک منبع حیوانی برای جذب پروتئین شناخته شده است. متاسفانه همانند قارچ، مرغ نیز با دوباره گرم شدن ارزش غذایی خود را از دست داده و به دلیل اینکه پروتئین هایش تغییر شکل می دهند، برای بدن مضر است. یا خوراک های حاوی مرغ را سرد میل کنید و یا آن ها را با دمای بسیار پایین و با زمان طولانی گرم کنید.

سیب زمینی هم دوباره گرم شدن را دوست ندارد!

سیب زمینی از پایه ای ترین مواد خوراکی در آشپزخانه های ماست. برای انواع خورش و خوراک و پوره از سیب زمینی استفاده می شود. به هیچ وجه سیب زمینی را نه به شکل خام و نه پخته فریز نکنید. دوباره گرم شدن سیب زمینی نیز بسیار خطر ناک است چرا که در بدن ایجاد سم می کند.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 فروردین 1400
مطالب مرتبط
نکات سوپ جو و فوت و فن های برای خوشمزه تر شدن سوپ جو

نکات سوپ جو و فوت و فن های برای خوشمزه تر شدن سوپ جو

نکات سوپ جو در فرهنگ غذایی اکثر نقاط دنیا می توانید انواع مختلفی از سوپ های مختلف را ببینید که به روش های گوناگون و با غلظت متفاوت تهیه می شوند. در …

نکات کباب کوبیده و فوت و فن های نریختن و خشک شدن کوبیده

نکات کباب کوبیده و فوت و فن های نریختن و خشک شدن کوبیده

نکات کباب کوبیده بر خلاف ظاهر ساده اش، کباب کوبیده یکی از سخت ترین نوع کباب هاست. برای تهیه این کباب خوشمزه ، باید به چندین نکته توجه داشته باشید چرا که …

باورهای اشتباه در مورد درست کردن ماکارونی به صورت آبکش

باورهای اشتباه در مورد درست کردن ماکارونی به صورت آبکش

باورهای اشتباه در مورد ماکارونی امروزه انواع و اقسام ماکارونی، اسپاگتی و پاستا، در سراسر دنیا وجود دارد. ایران، یکی از با کیفیت ترین ماکارونی های دنیا را تولید می کند و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.