بهترین روش پخت قارچ برای حفظ فواید و خاصیت های قارچ

بهترین روش پخت قارچ

چند روش پخت قارچ طرز تهیه قارچ ابپز طرز تهیه قارچ با مایکروفر طرز سرخ کردن قارچ فوت و فن پخت قارچ طرز پخت قارچ کوهی طرز تهیه قارچ سرخ شده ساده

بی شک قارچ، یکی از محبوب ترین خوراکی دنیاست. این خوراکی خوشمزه، در بین اغلب افراد به ویژه گیاهخواران، محبوبیت بالایی دارد. ارزش غذایی قارچ بسیار بالاست چرا که حاوی پروتئین و انواع ویتامین و آنتی اکسیدان بوده و چربی و کالری کمی دارد. برای اینکه بتوانید از اغلب این مواد مفید که به تعدادی از آن ها اشاره شد بهره ببرید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که فرایند پخت و پز، می تواند بسیاری از مواد مفید سبزیجات و سایر مواد غذایی را از بین ببرد. حالا چاره چیست؟ با ما همراه باشید تا بهترین روش برای پختن قارچ را بشناسید.

روش های متنوع پخت قارچ

آیا قانون کلی برای حفظ ویتامین سبزیجات وجود دارد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. با انتخاب روش درست، شما می توانید در عین پختن، ویتامین ها و سایر خواص سبزیجات را تا بیشترین حد ممکن حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که روش بخار پز، به آب پز ارجحیت دارد. اگر می خواهید هر نوعی از سبزیجات را آب پز کنید، همیشه از قابلمه ای با سایز مناسب استفاده کرده و سبزیجات را با حداقل آب ممکن بپزید.

بهترین روش پخت قارچ چیست؟

مقایسه روش های رایج

قارچ خام نیز در صورتی که کاملا تمیز شسته شده باشد و از سلامت آن مطمئن باشید، بسیار خوشمزه و سالم است اما اگر دلتان می خواهد تا قارچ را بپزید، به شما پیشنهاد می کنیم تا از مایکروفر استفاده کنید. کباب کردن نیز، درست همانند پختن قارچ در مایکروفر، بسیاری از مواد درون آن را حفظ می کند.

یکی از دلایل ارزشمند بودن قارچ در رژیم های غذایی این است که این خوراکی، شامل مقدار بالایی آنتی اکسیدان است. با کباب کردن و یا پختن در مایکروفر، این آنتی اکسیدان های مفید تا میزان زیادی حفظ می شوند. آنتی اکسیدان ها می توانند معجزه کنند.

یادتان باشد که این آنتی اکسیدان ها هستند که ازسلول های بدن شما در مقابل مواد شیمایی خطرآفرین محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها از بروز بیماری هایی مثل امراض قلبی و سرطان پیشگیری می کنند. با آب پز کردن، به ویژه در آب زیاد و یا سرخ کردن قارچ در روغن، می توانید میزان زیادی از این آنتی اکسیدان ها را از بین ببرید.

سرخ کردن یا آب پز کردن؟

پیش از این گفتیم که هر دوی این روش ها تا حدودی مواد مغذی را از بین می برند. با پختن قارچ، بیشتر این مواد وارد آب می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود تا قارچ را با کمترین میزان آب بپزید. البته این هم باید بدانید که یکی از مواد موجود در قارچ به نام گلوکان که باعث پیشگیری از امراض قلبی می شود، بعد از پختن افزایش پیدا می کند. نمی شود انکار کرد که طعم قارچ سرخ شده بی نظیر است اما متاسفانه تمامی مواد مغذی و کربوهیدرات آن، در روغن حل می شود و از ارزش غذایی آن می کاهد.

قارچ کبابی، خوشمزه و آبدار!

همان روغنی که با سرخ کردن از ارزش غذایی قارچ می کاهد، می تواند اثر معکوس هم داشته باشد! قارچ های شسته را به کمی روغن آغشته کرده و کبابی کنید. اگر از روغن زیتون استفاده کنید، کالری نهایی ثابت مانده و اسیدهای چرب آن افزایش می یابد.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.