نکات ساده برای خوشمزه تر شدن انواع خورش های معروف ایرانی

نکات خورش های ایرانی

نکات خورش های ایرانی گرفتن روغن اضافی خورش خوشمزه

اغلب افراد کتاب های آشپزی و یا مطالب سایت ها را به عنوان مرجعی برای یافتن سوالات خودشان در زمینه طبخ انواع غذاها می دانند، در نتیجه ابتدا باید برایتان سوالی ایجاد شود تا برای یافتن جواب مناسب، به سراغ این منابع بروید. شما می توانید به راحتی دستور انواع و اقسام غذاها را در این منابع پیدا کنید اما پیدا کردن فوت کوزه گری آشپزی، به این سادگی ها نیست. ما در این نوشته کوتاه، فهرستی از مهمترین ترفندهای طبخ خورش ها را برایتان نوشته ایم تا با دانستن این نکات، از این پس خورش های خوشمزه تری بپزید. با ما همراه باشید.

چکار کنیم خورش هامون خوشمزه تر بشن؟

ترفند اضافه کردن رب به خورش

اگر تصمیم دارید تا با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورش خود رنگ و طعم بدهید، ابتدا مقدار کافی از رب گوجه فرنگی را در تابه و با کمی روغن تفت بدهید. تفت دادن، بوی خامی رب گوجه فرنگی را برطرف می کند. بدانید که بهترین زمان برای اضافه کردن رب گوجه فرنگی، خنگامی است که خورش شما جا افتاده باشد. زیاد جوشیدن رب گوجه فرنگی تاثیری در رنگ خورش ندارد و حتی ممکن است خورش شما را کدر کند.

ترفند قرمه سبزی

برای تمامی خورش ها از جمله قورمه سبزی، بهتر است به جای آب جوش از عصاره قلم یا آب قلم صاف شده استفاده کنید تا طعم بهتری بگیرد. یادتان باشد که قورمه سبزی، باید با حرارت کم و به مدت طولانی بپزد. هرگز نمی توان قرمه سبزی را در زمان کوتاه جا انداخت مگر اینکه از قبل سبزی را سرخ کرده و حبوبات و گوشت را پخته باشید. حتی در این صورت هم، برای جا افتادن این خورش به حداقل دو ساعت زمان نیاز است.

ترفند فسنجان

بر خلاف تمامی خورش ها، آب مورد نیاز شما برای فسنجان آب بسیار سرد است. تنها با اضافه کردن آب سرد و حتی یخ، می توانید فسنجانی جا افتاده و روغن افتاده داشته باشید.

ترفند برطرف کردن چربی غذا

همیشه تاکید می شود که از مصرف روغن زیاد خود داری کنید. اگر به هر دلیل، خورش شما چرب شد، تنها کافی است در یک پلاستیک فریزر تمیز، چند قالب یخ بریزید. می دانید که معمولا چربی و روغن اضافی خورش، بر روی آن می آید. به آرامی پلاستیک را روی خورش بگیرید.

با این کار، روغن های روی خورش، بلافاصله روی پلاستیک می بندد و می توانید از شر این روغن اضافی راحت شوید. البته اگر خورش در یخچال سرد هم بماند چربی روی آن می بندد. این بار باید به آرامی با قاشق چربی های بسته شده را از روی سطح خورش بردارید.

ترفند اضافه کردن آبلیمو

اگر برای ترش کردن خورش، از آب لیمو ترش و یا سایر چاشنی های ترش و اسیدی استفاده می کنید، حتما آن را در اواخر پخت اضافه کرده و بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش کنید. در نظر داشته باشید که جوشیدن آبلیمو در خورش بی شک باعث کدر شدن رنگ آن می شود.

ترفند بر طرف کردن شوری

خورش های شور را می توانید نجات دهید. یک راه حل ساده استفاده از سیب زمینی است. باید حتما سیب زمینی را شسته و پوست بگیرید. با ماندن سیب زمینی در خورش نمک اضافی آن جذب سیب زمینی شده و در نتیجه شوری خورش کمتر می شود. حتما پیش از اینکه سیب زمینی له شود، آن را از خورش خارج کنید.

ترفند سرخ کردن بادمجان رژیمی

بادمجان ها را شسته و برش بدهید. در یک قابلمه آب و نمک را با دو قاشق روغن بجوشانید. ابتدا اجازه دهید تا بادمجان ها به مدت پنج دقیقه در این آب بجوشد. بعد از اینکه بادمجان ها را آب کشیدید، آن ها را خشک کرده و سپس با روغن کم سرخ کنید.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.