نکات پخت پیتزا و فوت و فن های خوشمزه تر شدن انواع پیتزا

نکات پخت پیتزا

نکات پخت پیتزا در ماهیتابه نکات پیتزا مخلوط خوشمزه خانگی

همه می دانیم که یکی از خوشمزه ترین غذاها در میان فست فود بدون شک پیتزا است. مخصوصاً اگر کسی این توانایی را داشته باشد که بتواند پیتزای خانگی درست کند، بسیار عالی می‌شود. اما برای تهیه پیتزای خانگی حتماً باید به نکات پخت پیتزا توجه کامل داشته باشید. برای درست کردن هر غذایی نکات بسیار مهمی وجود دارد که اگر آن ها را ندانید، ممکن است غذا و خوراکی شما به طور دلخواه پخته نشود و یا حتی خراب شود. برای پیتزا هم حتماً باید نکات پخت پیتزا را بلد باشید تا بتوانید یک پیتزای رستورانی و خیلی عالی بپزید.

فوت و فن های پخت پیتزا

ما در این مقاله سعی داریم مهم ترین نکات پخت پیتزا را به شما آموزش دهیم. این نکات از دمای فر برای پخت پیتزا شروع می‌شوند و تا خمیر پیتزا و سس پیتزا را در بر می‌گیرند. حتما برای شما هم پیش آمده است که در حین پخت پیتزا، دچار مشکل شده اید. مثلا پیتزا خراب شده است. یا اینکه دمای فر را به خوبی بلد نبودید و باعث شده پیتزای شما خام بماند و یا بسوزد. نگران نباشید ما تمام این نکات را در این مقاله به شما آموزش می دهیم. بنابراین توصیه می کنم قلم و کاغذ خود را بیاورید و این نکات را یادداشت کنید.

نکات پخت پیتزا قبل از گذاشتن در فر

اولین چیزی که برای پخت پیتزا مهم است، قطعاً خمیر پیتزا است. نکات بسیار مهمی درباره خمیرپیتزا وجود دارد که حتماً باید آن ها را رعایت کنیم. در ابتدا باید توجه داشته باشید وقتی خمیر را درست کردید، باید به اندازه کافی آن را هم بزنید. توجه داشته باشید که نباید خمیر پیتزا را بیش از حد هم بزنید و ورز بدهید. اگر این کار را بیش از انجام دهید، خمیرپیتزا بسیار سفت و خشک می شود. اگر هم در منزل خود دستگاه خمیر زن دارید، می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. چه بسا استفاده از این دستگاه ها بسیار به صرفه و راحت‌تر است.

خمیر پیتزا

نکته بعدی درباره تهیه کردن خمیر پیتزا است. به این نکته توجه داشته باشید که خمیر پیتزا را باید به طور کاملاً صاف روی ظرف پهن کنید. برای اینکه بتوانید به طور مساوی و صاف خمیر را پهن کنید، توصیه می کنیم در ابتدا خمیر را به شکل یک دایره در بیاورید. سپس به کمک وردنه یا غلتک خمیر را روی ظرف پهن کنید. در این مرحله هم باید حواستان را به خوبی جمع کنید.

ضخامت خمیر پیتزا

یکی دیگر از نکات پخت پیتزا، ضخامت خمیر پیتزا است. باید سعی کنید غلطک را با فشار متناسبی در سرتاسر خمیر بچرخانید، تا خمیر یکدستی داشته باشید. اگر خمیر شما بیش از حد ضخیم باشد پیتزا شما خراب میشود. اگر هم خمیر پیتزا خیلی نازک باشد، باعث سوختن پیتزا می‌شود. بنابراین حد تعادل را در این مورد به خوبی رعایت کنید. در آخر وقتی که می‌خواهید خمیر را روی ظرف پهن کنید، بهتر است از آرد ذرت استفاده کنید. این کار باعث می شود تا خمیر به کف ظرف نچسبد. همچنین استفاده از آرد ذرت باعث می‌شود تا پیتزای ترد، شکننده و خوشمزه ای داشته باشید.

سس مخصوص پیتزا

یکی دیگر از نکات پخت پیتزا که اهمیت بسیار بالایی دارد، استفاده از سس مخصوص پیتزا است. خیلی ها فقط از سس ‌کچاپ یا گوجه فرنگی برای پیتزا استفاده می کنند. ولی ما در اینجا یک ترکیب بسیار خوشمزه تر را به شما معرفی می کنیم. همچنین استفاده از سس پیتزا اهمیت بسیار زیادی دارد، که در ادامه نکات مربوط به آن را به شما آموزش می دهیم. به طور کلی استفاده از سس مخصوص پیتزا غذای شما را خوشمزه تر می کند. دستورهای مختلفی برای تهیه این سس وجود دارد. اما ساده‌ترین آن ها ترکیب این مواد هستند: سس قرمز، سبزیجات تازه ( می توانید از هر سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید)، سیر خرد شده، نمک و فلفل.

نکات سس پیتزا

این مواد را با هم مخلوط کنید تا سس مخصوص پیتزا آماده شود. همچنین توجه داشته باشید باید مقداری از این سس را روی خمیر پیتزا بمالید. البته باید سعی کنید به اندازه کافی از سس استفاده کنید. سس باید از کناره های خمیر پیتزا به اندازه یک سانتی متر فاصله داشته باشد. همچنین بیش از حد سس را روی خمیر نریزید. چرا که باعث خیس و مرطوب شدن خمیر پیتزا می‌شود. در نتیجه پیتزای شما خراب میشود. بنابراین سعی کنید سس را به خوبی در تمام جهات پخش کنید. همچنین دقت کنید در زمان پخش کردن سس، مقداری از سس روی ظرف پیتزا نریزد. چرا که این کار باعث می شود پیتزا به سینی شما بچسبد. در این صورت هم پیتزا شما خراب خواهد شد و هم ظرف تان آسیب می‌بیند.

آخرین نکات پخت پیتزا

حالا به آخرین نکات پخت پیتزا توجه کنید. توجه کنید روی پیتزا را بیش از حد با مواد مختلف مثل سوسیس و کالباس و… پر نکنید. این تصور که، هرچقدر پیتزا پر ملات تر باشد خوشمزه تر است، کاملاً غلط است. این کار باعث می‌شود، پیتزا به خوبی نپزد و کیفیت خوبی نداشته باشد. همچنین اگر از گوشت، مرغ و استیک برای پیتزا استفاده می کنید، حتما باید از قبل آن ها را خوب بپزید. مدت زمانی که شما پیتزا را درون فر قرار می‌دهید، زمان کافی برای پخت این گونه مواد نیست. همچنین خام ماندن این مواد باعث می‌شود تا پیتزای باکیفیتی نداشته باشید. برای درست کردن بهترین پیتزا باید مواد آن را به خوبی از قبل پخته باشید. همچنین خام بودن اینگونه مواد ممکن است برای دستگاه گوارش شما هم مضر باشد.

نکات ریز قالب پیتزا

از دیگر نکات پخت پیتزا می‌توانیم به چرب کردن کناره های پیتزا اشاره کنیم. برای اینکه خمیر شما به ظرف نچسبد، وقتی خواستید پیتزا را درون فر بگذارید کناره های خمیر را کمی با روغن زیتون چرب کنید. سپس خمیرتان را داخل فر بگذارید. اما از مهمترین نکات پخت پیتزا به دمای فر باید اشاره کنیم. دمای فر برای پخت هرگونه غذایی مهم ترین فاکتور است. برای پخت پیتزا سعی کنید حتماً ده الی پانزده دقیقه از قبل فر را داغ کنید.

دما مناسب پخت پیتزا

همچنین دمای مناسب برای پخت پیتزا بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه است. اگر این موارد را رعایت کنید پیتزای خوشمزه تری خواهید داشت. همچنین دما باید به همین مقدار بالا باشد تا پیتزا به خوبی بپزد. اگر دمای پایین باشد، زمان زیادی نیاز دارید تا پیتزا به طور کامل بپزند. این موضوع باعث خشک شدن خمیر پیتزا می شود. همچنین در نهایت توجه کنید که از طبقه وسط فر برای پخت پیتزا استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله ما سعی کردیم نکات پخت پیتزا را به شما آموزش دهیم. همچنین ما مهم ترین نکات را بررسی کردیم و آن ها را به شما آموزش دادیم. بنابراین حتماً این نکات را جدی بگیرید. اگر خواستید حتما آن ها را در جایی یادداشت کنید تا برای روزهای آینده هم بتوانیم از آن ها استفاده کنید. امیدواریم این آموزش ها برای شما مفید واقع شده باشد. حتماً این نکات را در آشپزی خود را رعایت کنید تا بتوانید بهترین پیتزاها را درست کنید و از خوردن آن ها در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 10 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.