نکات سوپ جو و فوت و فن های برای خوشمزه تر شدن سوپ جو

نکات سوپ جو

نکات سوپ جو راز خوشمزه شدن سوپ جو خوش طعم شدن سوپ جو ادویه سوپ جو

در فرهنگ غذایی اکثر نقاط دنیا می توانید انواع مختلفی از سوپ های مختلف را ببینید که به روش های گوناگون و با غلظت متفاوت تهیه می شوند. در اکثر سوپ ها ترکیبی از سبزیجات و صیفی جات به همراه مرغ یا گوشت و همین طور ادویه های گوناگون استفاده می شود. ما در این مقاله تعدادی از مهمترین نکات سوپ جو که از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین سوپ های بین المللی است را برایتان تهیه کرده ایم.

چگونه سوپ جو خوشمزه درست کنیم؟

عصاره و استاک

اضافه کردن استاک یا همان عصاره مرغ و عصاره گوشت به سوپ شما عطر و طعم دلپذیری می دهد. اگر خودتان آب گوشت یا قلم را تهیه می کنید، حتما آن را قبل از استفاده صاف کرده و چربی اضافی آن را بگیرید. استاک یا قرص های عصاره ی مرغ و گوشت، همیشه حاوی مقدار زیادی نمک هستند پس باید بعد از اضافه کردن استاک، سوپ را بچشید و در صورت نیاز نمک اضافه کنید.

آب لیموی تازه

بهتر است سوپ جو را با برش های تازه لیمو ترش سرو کنید. اگر می خواهید آبلیمو را به سوپ اضافه کنید بهتر است در اواخر پخت باشد.

نکات سوپ جو

مواد اولیه تازه

سعی کنید همیشه از سبزیجات و صیفی جات تازه استفاده کنید. برای بعضی از سبزیجات مانند ذرت و یا نخود فرنگی ممکن است در بعضی از فصل های سال مجبور به استفاده از بسته بندی های منجمد شوید. حتما قبل از اضافه کردن به سوپ، سبزیجات منجمد را آب بکشید. بعضی از کنسروها نیز حاوی مقداری نمک هستند و بهتر است قبل از اضافه کردن مواد کنسروی به سوپ، آن ها را تست کنید.

چرب شدن سوپ

سوپ جو نباید خیلی چرب باشد. می توانید از کره یا انواع روغن در تهیه سوپ استفاده کنید اما چنانچه سوپ شما به هر دلیلی چرب شد اجازه دهید در یخچال کمی خنک شود تا راحت تر بتوانید چربی اضافی را از روی آن بردارید. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود آب گوشت و مرغ را قبل از اضافه کردن به سوپ صاف کنید.

فوت و فن ها و نکات سوپ جو

برای مهمانی ها می توانی از شب قبل سوپ را آماده کنید. سوپ آماده داخل یخچال، بعد از چند ساعت نه تنها طعم خودش را از دست نمی دهد ، بلکه خیلی خوشمزه تر هم می شود.

گرفتن شوری سوپ

سوپ نباید شور باشد. اغلب افراد دوست دارند بعد از چشیدن کمی از سوپ، در صورت نیاز به آن نمک اضافه کنند. اگر به هر دلیلی سوپ شما شور شد می توانید یک سیب زمینی را پوست گرفته و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه در سوپ بماند. با این کار نمک اضافی جذب سیب زمینی می شود. بعد از ۱۵ دقیقه سیب زمینی را از سوپ بیرون بیاورید. این روش برای سایر خورش ها نیز کاربرد دارد.

پوره کردن سوپ

بعضی ها سوپ جو را به شکل پوره می پسندند و بعضی ها نیز ترجیح می دهند تا کمی از سبزیجات مشخص باشد. اگر خواستید کمی سوپ شما غلیظ تر شود می توانید کمی از مواد سوپ را بعد از آماده شدن در غذا ساز ریخته و کاملا پوره کنید. با اضافه کردن این پوره به سوپ هم سوپ شما غلیظ تر می شود و هم تا حدودی سبزیجات در آن مشخص خواهد بود.

غلیظ شدن سوپ

می توانید از آرد یا نشاسته هم برای غلیظ کردن سوپ استفاده کنید. اما به هیچ وجه نباید آرد زیادی بریزید. حدود دو قاشق چای خوری آرد را در کمی آب سرد کامل حل کنید و سپس در سوپ بریزید تا گوله نشود.

استفاده از خامه

در دستورهایی که حاوی خامه باشد، دیگر نیازی به اضافه کردن آرد ندارید. خامه معمولا سوپ را چرب و غلیظ می کند. البته برای اینکه خامه نبرد ابتدا خامه را با ۳ قاشق آب لیمو ترش یا سرکه مخلوط کنید و اجازه بدهید کمی در یخچال بماند. سپس سوپ داغ را به تدریج و به آرامی به خامه اضافه کنید.

اضافه کردن شیر

برای پخت سوپ جو یا سوپ گندم با شیر، حتما شیر را از قبل گرم کنید تا باعث بریده شدن سوپ نشود. اگر از جو یا گندم در سوپ استفاده می کنید بهتر از چند ساعتی از قبل آن ها در آب بخیسانید. در صورتی که عجله دارید، از بلغور پاک شده و یا جوپرک استفاده کنید تا در زمان کوتاه تری بپزد. البته جوپرک را حتما قبل از اضافه کردن آب بکشید.

پیاز موجودر سوپ

می توانید در سوپ، پیاز نگینی سرخ شده یا خام بریزید. اگر از پیاز داخل سوپ خوشتان نمی آید می توانید برای گرفتن بوی مرغ، پیاز شسته را درسته در قابلمه بریزید و در آخر پخت یا از قابلمه خارج کنید و یا کاملا له کنید و دوباره به قابلمه برگردانید.

سبزیجات سوپ

در صورت استفاده از جعفری، حتما در آخر روی سوپ بریزید تا عطر و رنگ آن حفظ شود. سبزیجات سفت تر را زودتر و آن هایی که زودتر می پزند را در اواخر پخت اضافه کنید.

نکات تکمیلی

در صورت استفاده از رب گوجه فرنگی حتما قبل از اضافه کردن به سوپ آن را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. برای مهمانی های مهم می توانید سوپ را روی ظروفی که دارای وارمر هستند سرو کنید. سوپ سرد باید در ظرف سرد سرو شود.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.