علائم دیابت در زنان و مردان + نشانه های قطعی دیابت

علائم دیابت در زنان و مردان

علائم دیابت نوع دو در مردان علائم دیابت در زنان نی نی سایت علائم دیابت در ازمایش خون علائم اولیه دیابت علائم دیابت نوع دو در زنان نشانه های قطعی دیابت انواع دیابت

بنابر ضرب المثل معروف که چشم های هر فرد نمایانگر حالت درونی است. با این نکته می توان به بیماری های درونی نیز پی برد. از این منظر می خواهیم در باب مسایل مربوط به علائم دیابت نکاتی را متذکر شویم که راه روشنی برای تشخیص علل باشد. حال به تعریف دیابت می پردازیم که باید گفت دیابت بیماری ای مزمن است که روی تبدیل غذا به انرژی در بدن تاثیر به سزایی دارد. اما دیابت از نوع بیماری های خاموش است که در مراحل اولیه ممکن است تشخیص داده نشود، اما سطح قند خون شما که به شدت افت کند به معنی ابتلا به دیابت است.

علامت های خاص تشخیص دیابت

حالت های چشمان افراد دیابتی

دیابت به طرز فراگیر شده است که هر شخصی با شنیدن نام آن پیشینه ای از آن را در ذهن خود مرور می کند. در همین زمینه اطلاعاتی در باب رابطه حالت های چشمان افراد دیابتی و میزان درگیر شدن آن ها با این بیماری را جهت مطالعه برای شما بازگو می کنیم. چرا که چشمان فردی که دیابت دارد دارای علامت ها و حالت های خاصی است.

رتینو پلاستی

رشد غیر طبیعی رگ های خونی در شبکیه را رتینو پلاستی می گویند. اگر در درمان دیابت نوع ۲ که از خطرناکترین انواع این بیماری است سهل انگاری شود، سطح نامتناسب گلوکز خون را افزایش می دهد و باعث مشکلاتی در سلول های بدن می شود. این مشکلات، آسیب دیدگی کلیه را منجر می شود و می تواند فرد را دیالیزی کند. در درجه آخر نیز می تواند سکته های قلبی و مغزی را به بار آورد.

تاری دید

از علایم اولیه دیابت، تاری دید می باشد که در صورت تغییرات قند خون، شما این علامت را در اولین مرحله مشاهده می کنید. افرادی که دیابت کنترل نشده دارند با افزایش ناگهانی قند خون، درست پس از مصرف یک وعده غذایی می توانند به خوبی تفاوت دید را مشاهده کنند. چرا که افزایش ناگهانی گلوکز خون، قسمت های داخلی چشم را درگیر می کند و باعث تورم می شود. دلیل این تورم، حرکت مایعات داخل و بیرون چشم است که تغییر در بینایی را حاصل می شود.

روش جلوگیری

راهکاری که می توان برای این منظور داد این است که می توان با معاینه چشم، اندازه گیری سطح طبیعی قند خون از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد. باید این نکته را در نظر گرفت که شروع درمان دیابت باید هر چه سریعتر انجام شود چرا که دیابت می تواند عاملی خطرناک برای بیماری های چشمی باشد.

حساسیت به نور

عفونت و مشکلات قرنیه می تواند در بینایی اختلال ایجاد کند و همین امر حساسیت به نور را می تواند بالاتر ببرد. اگر در چشم هایتان، حساسیت به نور را در مدتی طولانی تشخیص دادید به شکلی که از بین نرفت، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید.

سردرد های مزمن

البته که سر درد می تواند علل مختلفی داشته باشد از جمله استرس و اضطراب، اما اگر هنگام تغییر در بینایی با این سر درد ها مواجه شدید و به طور ناگهانی،بهتر است که از آزمایش چشم دیابتیک غافل نشوید.

تفاوت بینایی در دید شب و روز

این تفاوت بینایی بیشتر در شب محسوس است و آن هم هنگام رانندگی که می تواند تاری دید و یا دو بینی ماشین های موجود در جاده و یا علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی را منجر شود. و این نشانه ها و مشخصات می تواند نگران کننده باشد.

خستگی مفرط چشم ها

این خستگی چشم ها برای هر فردی احتمال دارد اتفاق بیفتد، خصوصا افرادی که ساعت های متمادی با کامپیوتر، موبایل و یا حتی تماشای تلویزیون در ارتباط هستند اما این خستگی به طرز عادی پس از چند ساعت استراحت بهبود می یابد. نکته قابل توجه این است که اگر این خستگی از بین نرفت و ادامه دار بود مراجعه به پزشک ضروری است.

عفونت و ترشح

گاهی اوقات ترشحاتی از چشم ها بروز می کند که نشان دهنده عفونت چشمی است، البته که برخی از آنها نیاز به درمان ندارند و خودبخود بهبود می یابند. اما این ترشحات گاهی همراه با خارش و قرمزی است.

عدم تمرکز

اگر هنگام نگاه کردن به کاغذ پرینت شده یا صفحه کامپیوتر یا صفحاتی که نیاز به تمرکز چشم ها دارند دچار اختلال هستید و یا بر روی اجسام یا تشخیص آنها دچار تمرکز کافی نیستید به احتمال زیاد دچار مشکلات بینایی هستید.

علایم رایج و قطعی در دیابت

دیابت علایم متفاوتی برای تشخیص دارد و در این بخش به برخی از این علایم به صورت تیتروار اشاره می کنیم.

علام پر تکرار در دیابتی ها

تشنگی های بسیار شدید، تکرر ادرار، خستگی های شدید بدنی، عفونت های مکرر پوستی که به اصطلاح با نام زخم های دیابتی معرفی می شوند، بی حسی و یا گزگز شدن انگشتان دست و پا، افزایش گرسنگی و یا کاهش وزن بی دلیل.

دیابت نوع ۱

در دیابت نوع یک، بیماران نیاز به هیچ انسولینی پیدا نمی کنند و معمولا علائم را سریعتر متوجه می شوند و درمان را آغاز می کنند و وضعیت وخیم تری پیدا نمی کنند.

دیابت نوع ۲

اما در دیابت نوع ۲ ، بیماران در بدن خود به اندازه کافی انسولین ندارند و همین امر سبب می شود بیماری از نشانه های خفیف تری برخوردار باشد و تا زمان حاد شدن بیماری وقعی به آن نمی نهند.

تشخیص سریعتر

اما باید گفت که با کنترل منظم سطح قند خون و انجام آزمایش های چشمی دیابتیک و ویزیت های منظم چشم پزشکی می توانید هر چه سریعتر به تشخیص دیابت و درمان آن بپردازید.

دسته بندی: بیماری و درمان
بروز رسانی توسط در شنبه 19 آذر 1401
توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.