رفع شوری کشک بادمجان پس از پخت با روش های بسیار ساده

رفع شوری کشک بادمجان

برای رفع شوری کشک بادمجان چه باید کرد راه حل رفع شوری کشک بادمجان برای رفع شوری کشک بادمجان

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ابتدای راه آشپزی با آن مواجه شوید، اضافه کردن بیش از اندازه انواع ادویه، نمک و فلفل به غذا است. همچنین شاید این تجربه را داشته باشید که به دلیل استفاده از نمک زیاد غذای شما خیلی شور شده باشد. درباره بعضی از غذاها می توانیم مقداری آب به آن ها اضافه کنیم و شوری را تا حدی از بین ببریم. مثلاً اگر غذای شما خورشت و آش باشد، می توانید به آن آب اضافه کنید. اما اگر غذایی مثل کشک بادمجان داشته باشید، ممکن است ندانید چه راهکارهایی برای رفع شوری کشک بادمجان وجود دارد.

برای رفع شوری کشک بادمجان چه باید کرد

اما باید بگویم نگران نباشید. برای رفع شوری این نوع غذا روش های متفاوتی وجود دارد. ممکن است شما از کشک زیادی استفاده کرده باشید و کشک بادمجان شما شور شده باشد. برای این هم می‌توانیم راه حل های زیادی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید شوری کشک بادمجان را از بین ببرید. دلایل شور شدن کشک بادمجان بسیار زیاد هستند اما شایع‌ترین آنها همین کشک و نمک زیاد است. بنابراین توصیه می کنم اگر تا به حال گرفتار چنین موضوعی شده اید یا همین الان غذای شما شور شده است، این مقاله را تا انتها بخوانید. شما در این مقاله با سریع ترین روش های رفع شوری کشک بادمجان آشنا می شوید.

نکات اولیه برای رفع شوری کشک بادمجان

همانطور که در بالا اشاره کردیم از اولین دلایل شور شدن کشک بادمجان نمک زیاد است. به عنوان اولین و ساده ترین راه در ابتدا مقداری بادمجان سرخ شده و بدون نمک را به کشک بادمجان اضافه کنید. این کار باعث رفع شوری کشک بادمجان می شود.

نوشابه!

همچنین از دیگر روش های رفع شوری کشک بادمجان استفاده از نوشابه است. شاید در ابتدا برای شما عجیب و غریب به نظر برسد. اما نوشابه یکی از بهترین موادی است که می تواند شوری کشک بادمجان را بگیرد. برای این کار در ابتدا مقداری نوشابه را به تدریج به کشک بادمجان اضافه کنید. شما می توانید متناسب با حجم کشک بادمجان از نوشابه استفاده کنید. در هر مرحله که نوشابه را اضافه می‌کنید، حتماً طعم کشک بادمجان را بچشید تا بدانید چه مقدار نوشابه کافی است. فقط حواستان باشد در این مرحله از نوشابه بیش از حد استفاده نکنید که طعم کشک بادمجان تغییر نکند و بدمزه شود.

مواد ترش

یکی دیگر از راه های رفع شوری کشک بادمجان استفاده از مواد ترش است. به طور کلی طعم ترش در مقابل طعم شور قرار دارد. وقتی کشک بادمجان شما شور شد، می‌توانید از ماده شوری مثل آبلیمو استفاده کنید. برای این کار کمی آب لیمو را به کشک بادمجان اضافه کنید. سپس آن را بچشید تا بیش از حد ترش نشود. تا جایی آبلیمو را اضافه کنید که شوری کشک بادمجان گرفته شود.

روش های جالب برای رفع شوری کشک بادمجان

در این قسمت می خواهیم چند مورد از روش های بسیار جالب برای رفع شوری کشک بادمجان را به شما آموزش دهیم. در ابتدا می‌خواهیم درباره فواید سیب زمینی صحبت کنیم. سیب زمینی فواید بسیار زیاد دارد. اما جالب است بدانید یکی از آن ها رفع شوری کشک بادمجان است. سیب زمینی خواص بسیار زیادی دارد و در بسیاری از غذاها برای رفع انواع مشکلات استفاده می‌شود. اما برای کشک بادمجان صرفاً برای رفع شوری مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از سیب زمینی

شما میتوانید یک عدد سیب زمینی را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. سپس آن را داخل کشک بادمجانی که در حال جوشیدن است، بیاندازید. چند لحظه اجازه بدهید تا سیب زمینی با کشک بادمجان بپزد. توجه کنید پس از چند دقیقه حتماً سیب زمینی را از داخل کشک بادمجان خارج کنید. قبل از اینکه سیب‌زمینی شما له شود و کاملاً بپزد باید آن را خارج کنید.

استفاده از قند

از دیگر مواردی که بسیار جالب است و برای رفع شوری کشک بادمجان از آن استفاده می شود، استفاده از قند است. شما می توانید یک عدد حبه قند را روی قاشق بگذارید. سپس قاشق را به آرامی داخل کشک بادمجان فرو ببرید. اما باید حواستان باشد قند نباید داخل کشک بادمجان حل شود. تا زمانی که کمی قند نرم شود، قاشق را داخل ظرف نگه دارید و سپس آن را خارج کنید.

استفاده از خامه

یکی دیگر از روش های جالب برای رفع شوری کشک بادمجان استفاده از خامه است. این نکته حتما برای شما جالب است. اما خامه این خاصیت را دارد که شوری کشک بادمجان را بگیرد. بنابراین شما مقداری خامه را با آب مخلوط کنید و آن را به کشک بادمجان اضافه کنید. این کار تا حد زیادی شوری را از بین می برد. توجه داشته باشید در استفاده از خامه نیز زیاده روی نکنید که طعم غذا تغییر نکند.

نان خشک

آخرین و هفتمین روش برای رفع شوری کشک بادمجان استفاده از نان خشک است. حتماً در خانه همه افراد نان خشک پیدا می شود. پس شما هم یک تکه نان خشک را زمانی که کشک بادمجان در حال جوشیدن است، درون ظرف بیندازید. فقط توجه کنید نان خشک را هم باید مانند حبه قند و سیب زمینی از داخل ظرف خارج کنید بعد. از چند دقیقه که نان در حال نرم شدن بود، آن را از داخل ظرف بیرون بیاورید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم روش های رفع شوری کشک بادمجان را به شما آموزش دهیم. روش های بسیار زیادی برای رفع شور شدن کشک بادمجان وجود داشتند. اما ما سعی کردیم مهمترین و سریع ترین روش ها را انتخاب کرده و به شما آموزش دهیم. حتما سعی کنید این نکات را در دفتر آشپزی خود یادداشت کنید تا همیشه آن ها را به همراه داشته باشید همچنین به این موضوع توجه کنید اگر از هر کدام از این روش ها استفاده می کنید، حتما غذا را در نهایت تست کنید و مطمئن شوید که شوری کشک بادمجان از بین رفته است. همچنین در استفاده از این مواد برای رفع شوری زیاده روی نکنید. هر کدام از آن ها به اندازه معقول قابل استفاده هستند و تا حد نیاز باعث رفع شوری می‌شوند. اگر از این مواد بیش از اندازه استفاده کنید طعم غذایتان به کلی تغییر می کند. امیدواریم از این آموزش ها لذت کافی را برده باشید و این آموزش ها برای شما مفید واقع شده باشند.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.