طرز تهیه ادویه همبرگر رستورانی + ترکیبات ادویه انواع برگر

طرز تهیه ادویه همبرگر

طرز تهیه ادویه همبرگر مک دونالد ادویه همبرگر نی نی سایت ادویه همبرگر دست ساز ادویه همبرگر بازاری

همبرگر یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار و گزینه ثابت و اصلی در منوی فست فودها است که امکان تهیه آن در خانه هم وجود دارد. پایه و اساس پخت یک ادویه خوشمزه در خانه، استفاده از ادویه همبرگر است. با استفاده از ترکیبات مختلف ادویه در این غذا می‌توان، طعم‌های متفاوت و ویژه‌ای برای آن ایجاد کرد. در ادامه چند ترکیب فوق‌العاده برای طرز تهیه ادویه همبرگر را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

درست کردن ادویه همبرگر

ترکیبات ادویه همبرگر رستورانی

بیشتر علاقه‌مندان به همبرگر معتقدند که طعم و مزه همبرگر رستورانی چیز دیگری است و خوشمزه‌ترین همبرگر خانگی هم با همبرگر در فست فود و رستوران متفاوت است. علت تفاوت مزه همبرگر رستورانی با خانگی در چند چیز است که یکی از آن‌ها، ادویه به کار رفته در تهیه این غذا است. در همبرگرهای رستورانی از ترکیب زیر استفاده می‌شود.

مواد لازم

✅ فلفل سیاه یک چهارم قاشق مرباخوری

✅ جوز هندی یک هشتم قاشق مرباخوری

✅ پودر سیر یک هشتم قاشق مرباخوری

✅ پودر گشنیز یک چهارم قاشق مرباخوری

✅ میخک پودر شده به میزان لازم

✅ خردل یک چهارم قاشق مرباخوری

✅ ادویه کاری یک چهارم قاشق مرباخوری

✅ آویشن نصف قاشق مرباخوری

✅ نمک و فلفل به میزان لازم

مراحل آماده‌سازی

برای تهیه ادویه رستورانی همبرگر باید تمام مواد گفته شده را به خوبی با هم ترکیب کرد. آسیاب کردن ادویه‌ها بعد از ترکیب، به منظور یکدست و یکنواخت کردن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. تا حد امکان بهتر است از ادویه‌های تازه برای آماده‌سازی ادویه مخصوص همبرگری استفاده شود.

ادویه تند همبرگر

بسیاری از افراد غذاهای خود را با طعم تند آماده می‌کنند. تهیه همبرگر با طعم و مزه تند هم امکان‌پذیر است، تنها کافی است ادویه‌های مناسب برای طعم‌سازی در این غذا در اختیار داشت. بهترین ترکیب ادویه همبرگر برای پخت یک همبرگر تند و خوش‌طعم به شرح زیر است:

✅ دو قاشق غذاخوری فلفل قرمز

✅ یک ق غ فلفل سیاه و سفید

✅ یک قاشق غذاخوری پودر سیر

✅ یک قاشق غذاخوری خردل

✅ دو قاشق غذاخوری نمک

به منظور تهیه این نوع ادویه هم ابتدا باید تمام ادویه‌ها را به صورت جداگانه آماده کرد و سپس مقدار مناسب هر کدام را در در آسیاب ریخت و به خوبی ترکیب کرد. درست ترکیب شدن ادویه‌ها و یکنواخت شدن آن‌ها، علت طعم خوب در همبرگر است.

طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر

ادویه مخصوص همبرگر، همان ادویه‌ای است که در فروشگاه‌ها هم پیدا می‌شود و امکان خرید آن به صورت آماده وجود دارد. این ادویه طعم همبرگر خانگی را به طعم همبرگرهای فست فودی نزدیک می‌کند. مهم‌ترین ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌هایی که در ترکیب ادویه مخصوص استفاده می‌شوند، عبارتند از:

✅ پودر فلفل سیاه، سفید، چیلی یک قاشق غذاخوری

✅ پاپریکا یک قاشق غذاخوری

✅ نمک

✅ پودر سیر و پیز یک قاشق غذاخوری

✅ پودر خردل یک قاشق غذاخوری

در تهیه این نوع از ادویه‌های همبرگر هم ابتدا باید طعم‌دهنده‌های گفته شده را به صورت جداگانه و از نوع تازه و مرغوب تهیه کرد. سپس باید ادویه‌ها را مخلوط کرد و برای یکدست شدن چند دقیقه‌ای آسیاب کرد. بهتر است بعد از آسیاب کردن ادویه‌ها، یکبار آن‌ها را الک کنید تا آشغال‌ها و ادویه‌های درشت در ترکیب شما باقی نمانند.

ادویه همبرگر معطر

یکی دیگر از ترکیباتی که برای تهیه همبرگر می‌توان از آن استفاده کرد، ترکیب ادویه‌های معطر است. البته ترکیب ادویه همبرگر معطر در طعم‌سازی این غذا هم بی‌تاثیر نیست اما بیشترین اثر آن در ایجاد عطر و بویی فوق‌العاده برای این غذا است. ادویه‌های زیر ترکیات یک ادویه معطر و خوشمزه را تشکیل می‌دهند:

✅ فلفل سیاه یک قاشق غذاخوری

✅ پاپریکا یک قاشق غذاخوری

✅ جوز هندی یک قاشق مرباخوری

✅ پودر سیر یک قاشق غذاخوری

✅ پودر گشنیز یک قاشق مرباخوری

✅ میخک دو عدد

✅ پودر خردل یک قاشق مرباخوری

✅ آویشن یک قاشق مرباخوری

✅ زنجبیل، کاری و گرانول پیاز به مقدار لازم

تهیه این ادویه هم مانند دیگر ادویه‌های همبرگری با مخلوط و آسیاب کردن ادویه‌های گفته شده انجام می‌شود.

بهترین زمان و مقدار استفاده از ادویه همبرگر

پس از آماده‌سازی گوشت و پیاز که مواد اولیه اصلی در تهیه همبرگر هستند، نوبت به اضافه کردن ادویه‌ها می‌رسد. ادویه‌ها را بهتر است در زمان ورز دادن گوشت چرخ کرده اضافه کرد. یک و نیم قاشق غذاخوری از ادویه مخصوص با هر مزه و ترکیبی برای نیم کیلو گوشت چرخ کرده کافی است.

کلام آخر

برای پخت یک همبرگر خوش عطر و طعم، استفاده از ادویه مناسب شرط مهمی است. ادویه همبرگری علاوه بر افزودن طعم مناسب برای این غذا، بوی زهم گوشت را کاهش داده و خواص این غذا را نیز بیشتر می‌کند. در این مطلب چند ترکیب فوق‌العاده ادویه برای پخت همبرگر را آموزش دادیم که با آماده‌ سازی آن‌ها در خانه می‌توانید یک همبرگر در حد رستوران‌ها داشته باشید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.