روش تازه نگه داشتن کیک + روش های متنوع برای انواع کیک

تازه نگه داشتن کیک

تازه نگه داشتن کیک نگهداری کیک خانگی نی نی سایت نگهداری کیک اسفنجی بعد از پخت نگهداری کیک خیس شکلاتی نگهداری کیک در یخچال نگهداری کیک تولد در فریزر نی نی سایت نگهداری کیک در فریزر مدت نگهداری کیک خامه ای در یخچال کیک تولد رو چند روز قبل درست کنیم

اگر اهل پخت کیک و شیرینی باشید احتمالا می‌دانید بیشتر انواع کیک‌ها، پس از چند روز خشک و قابل استفاده می‌شوند، در این شرایطی راهی به جز دور ریختن کیک وجود ندارد؛ اما اگر از راهکارهای تازه نگه داشتن کیک استفاده کنید، دیگر نیازی به دور ریختن حاصل زحمت خود نخواهید داشت. بیشتر کیک‌ها بسته به نوع و بافت آن‌ها از چند روز تا چند هفته قابل نگهداری هستند، به این شرط که با فوت و فن‌های نگهداری از آن‌ها آشنایی داشته باشید و هر کیک را مطابق با موادی که در تولید آن به کار رفته است، نگهداری کنید. در ادامه چند مورد از بهترین راهکارهای تازه نگهداشتن کیک و شیرینی در خانه را توضیح خواهیم داد.

نگهداری کیک در یخچال

انواع کیک تا چند روز قابل مصرف هستند؟

تمام انواع کیک و شیرینی تا زمانی که بافت اولیه خود را حفظ کرده باشند و طعم آن‌ها تغییر نکرده باشد، قابل نگهداری هستند. در مورد کیک‌های ساده خانگی معمولا تا یک هفته بعد از پخت هم امکان مصرف آن‌ها وجود دارد اما مزه کیک‌های خامه‌ای بعد از چند روز تغییر می‌کند. با این حال شیوه نگهداری از کیک هم تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری آن دارد و گاهی‌اوقات یک کیک خامه‌ای هم به دلیل نگهداری درست تا یک هفته قابل استفاده است.

راهکارهای تازه نگه داشتن کیک در خانه

نگهداری از کیک و شیرینی در قنادی‌ها به دلیل داشتن یخچال‌های مخصوص با دمای متعادل کار چندان سختی نیست اما بیشتر اوقات همان کیک در خانه، تغییر بافت و مزه می‌دهد و در اصطلاح خراب می‌شود. این اتفاق به دلیل عدم آشنایی با اصول نگهداری کیک در خانه رخ می‌دهد. تازه نگه داشتن کیک در خانه به خصوص کیک‌های ساده که بدون خامه یا تزئین خاصی پخته می‌شوند، کار چندان سختی نیست و چند راهکار ساده دارد که عبارتند از:

استفاده از نان در ظرف کیک

یکی از بهترین راهکارها برای تازه و نرم نگه داشتن کیک‌های خانگی و بدون خامه استفاده از نان در ظرف نگهداری از کیک است. قرار دادن یک تکه نان مرطوب در ظرف کیک و گذاشتن ظرف در یخچال موجب می‌شود که بافت کیک حفظ شده و در اثر دمای سرد یخچال خشک و غیرقابل مصرف نشود. همچنین می‌توانید از یک تکه نان تست هم به این منظور استفاده کنید. نان تست رطوبت بالایی دارد و این رطوبت مانع خشکی کیک و شیرینی می‌شود.

قرار دادن کیک در نایلون

یکی دیگر از روش‌های نگهداری کیک در خانه، قرار دادن آن داخل نایلون پلاستیکی است. با این راهکار هم بسته به بافت و مواد کیک می‌توان آن را تا یک هفته تازه نگه داشت. به منظور استفاده از این روش باید نایلونی بزرگ‌تر از اندازه کیک انتخاب کرد و آن را به گونه‌ای دور کیک قرار داد که هوایی داخل نایلون باقی نماند.

نایلون مانع خشک شدن کیک می‌شود و حتی سطح کیک هم مانند روز اول، نرم و تازه می‌ماند. در صورتی که قادر به هواگیری نایلون نیستید، این امکان هم وجود دارد که بعد از پیچیدن در نایلون، کیک را داخل یک ظرف دربسته قرار داده و سپس به یخچال منتقل کنید.

استفاده از فویل آلومینیومی

استفاده از فویل آلومینیومی به عنوان دیگر راهکار تازه نگه داشتن کیک زمانی مورد نیاز است که قصد نگهداری از کیک در فریزر را داشته باشید. در این شرایط بعد از اینکه کیک شما کاملا سرد شد، باید دور تا دور آن را با یک ورق آلومینیومی نازک بپوشانید، به طوری که هیچ هوایی به داخل بسته نفوذ نکند.

سپس کیک فویل پیچی شده را داخل یک نایلون قرار داده و با نایلون به فریزر منتقل کنید. البته باید به این نکته هم دقت داشته باشید که بیشتر انواع کیک بعد از خارج کردن از فریزر کمی مرطوب می‌شود. بنابراین این روش را تنها در مواقع لزوم استفاده کنید.

استفاده از سیب

در مورد کیک‌های میوه‌ای استفاده از چند قاچ سیب در ظرف نگهداری هم راهکاری کاربردی است. سیب مانند نان عمل کرده و رطوبت کیک را حفظ می‌کند. از طرفی مانع سیاه یا خراب شدن میوه‌های کیک شده و در نتیجه کیک شما، مدت زمان بیشتری تازه و قابل استفاده باقی می‌ماند.

اصول نگهداری کیک خامه‌ای در خانه

راهکارهای گفته شده تا اینجا برای کیک‌های ساده و بدون تزئینات خاص بودند اما در مورد کیک‌های خامه‌ای، روش‌های نگهداری کمی متفاوت است. این مدل کیک‌ها را نمی‌توان داخل پلاستیک قرار داد، زیرا با انجام این کار تزئینات کیک خراب می‌شود.

بهترین راهکار نگهداری از کیک‌های خامه‌ای قرار دادن آن‌ها در ظرف بدون درز و کاملا بسته است. با این کار کیک چند روزی تازه می‌ماند اما اگر قصد نگهداری طولانی‌تر را دارید، باید کیک را درون فریزر قرار دهید. تازه نگه داشتن کیک خامه‌ای فریزری نسبت به کیک‌های ساده، راحت‌تر است زیرا خامه مانند یک لایه محافظ عمل کرده و اجازه یخ زدن به قسمت‌های داخلی کیک را نمی‌دهد.

کیک برش خورده

البته این روش برای کیک‌هایی است که هنوز برش نخورده‌اند. اگر قصد نگهداری کیک خامه‌ای برش خورده را دارید، ابتدا باید محل برش کیک یا قسمت‌های بدون خامه را کاور کنید. بهترین راهکار برای پوشش دادن قسمت‌های برش خورده کیک خامه‌ای، استفاده از نان تست در هر قسمت و محکم نگه داشتن آن با یک خلال چوبی است.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.