تمام روش های تازه نگه داشتن لیمو ترش تازه در خانه

تازه نگه داشتن لیمو ترش

روش تازه نگه داشتن لیمو ترش در یخچال نگهداری لیمو ترش در شیشه نگهداری لیمو ترش در آب نمک نگهداری لیمو ترش در فویل نگهداری لیمو ترش تازه در یخچال نی نی سایت جلوگیری از تلخ شدن لیمو ترش در فریزر خواص لیمو ترش برای مردان طرز نگهداری لیمو ترش در مدت طولانی

لیمو ترش از آن دسته مرکبات پرخاصیت و مفیدی است که به عنوان چاشنی و طعم‌دهنده در اکثر غذاها و شربت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این‌رو بسیاری از افراد به دنبال راه‌های مختلفی جهت تازه نگه داشتن لیمو ترش برای مدت طولانی هستند. در این مقاله قصد داریم به اقدامات و راهکارهایی را که به شما کمک می‌کند لیمو ترش را تازه نگه دارید، اشاره‌ای داشته باشیم.

چه کار کنیم لیمو ترش تازه بمونه

فریزر راهی برای تازه نگه داشتن لیمو ترش

نگهداری لیمو ترش در فریزر از راه‌های بسیار موثری است که باعث می‌شود لیمو ترش‌های شما بعد از گذشت زمان طولانی همچنان آبدار و تازه باقی بمانند. البته قبل از انجام این راهکار در زمان خرید مرکباتی مانند لیمو ترش لازم است نکاتی را به شرح ذیل رعایت نمایید.

✅ لیمو ترش‌هایی را که دارای سایز بزرگ‌تر هستند برای خرید انتخاب کنید چرا که از میزان آب بیشتری برخوردار بوده و قابل نگهداری در فریزر خواهند بود.

✅ به پوست لیمو توجه نمایید که حتماً شفاف، صاف و درخشان باشد. وجود لکه‌های قهوه‌ای بر روی آن نشان‌دهنده فاسد شدن زودهنگام لیمو ترش خواهد بود.

✅ لیموهایی که در مقایسه با سایزشان از وزن بیشتری برخوردار هستند، مناسب‌ترین لیمو ترش‌ها برای خرید و نگهداری طولانی مدت خواهند بود.

✅ لیمو ترش‌هایی که دارای پوست نازک هستند به طور حتم آبدار و تازه‌تر خواهند بود.

✅ از انتخاب لیموهای کال و نارس بپرهیزید چرا که بعد از چیده شدن به هیچ عنوان نخواهند رسید.

✅ چنانچه لیمو را بر اساس ویژگی‌های فوق انتخاب و خریداری نمایید، می‌توانید برای تازه نگه داشتن لیمو ترش از فریزر استفاده نمایید.

بهره‌گیری از جاذب اتیلن

جاذب اتیلن ماده جاذبی به شمار آمده که باعث از بین بردن گازهای اتیلن می‌گردد. از این‌رو برای تازه نگه داشتن بیشتر لیمو ترش می‌توان از این ماده استفاده کرد. در واقع بهره‌گیری از جاذب اتیلن آسان‌ترین و بهترین روش جهت نگهداری طولانی مدت لیمو ترش به شمار می‌آید.

این ماده به صورت بسته‌های کاغذی کوچکی در دسترس بوده که از آن برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی استفاده می‌گردد. بر همین اساس لیمو ترش‌ها را بعد از شستشو به خوبی خشک کرده و سپس آن‌ها را همراه با ماده جاذب اتیلن درون زیپ‌کیپ یا نایلون قرار داده و داخل فریزر بگذارید.

استفاده از سرکه

در گذشته استفاده از سرکه برای نگهداری لیمو ترش بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت. بر همین اساس شما می‌توانید لیمو ترش را به صورت کامل و یا به صورت ترشی لیمو درون سرکه نگهداری نمایید.

این روش دارای مزیت‌های بسیار دیگری نیز بوده از جمله اینکه آفت دهان و اگزما را درمان می‌کند. همچنین میزان استرس را کاهش می‌دهد. به طور کلی قرار دادن لیمو ترش در سرکه و مصرف آن برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید است.

قرار دادن لیمو ترش در شیشه

برای تازه نگه داشتن لیمو ترش می‌توان از ظروف شیشه‌ای نیز بهره گرفت. این روش بسیار کاربردی بوده و باعث می‌شود مرکبات شما تا مدت‌های طولانی تازه و سالم باقی بمانند. البته توجه نمایید که به هیچ عنوان از ظروف پلاستیکی به جای شیشه استفاده نکنید.

همچنین قبل از انتقال لیمو ترش‌ها به ظرف شیشه‌ای ابتدا هسته‌ آن‌ها را جدا کرده تا از تلخ شدن لیمو جلوگیری شود. همان‌طور که می‌دانید دانه‌های لیمو بعد از مدت زمان طولانی باعث تلخ شدن آب آن خواهند شد. بعد از انجام این کارها می‌توانید لیموها را همراه با جاذب اتیلن در ظرف شیشه‌ای قرار داده تا مدت بیشتری تازه بمانند.

گرفتن آب لیمو بهترین روش نگهداری لیمو ترش

راه‌های مختلفی را برای تازه نگه داشتن لیموترش عنوان کردیم اما گرفتن آب لیمو را می‌توان به عنوان بهترین روش معرفی کرد. با تهیه آب لیمو ترش در فصل زمستان نیز امکان مصرف آب لیموی تازه وجود دارد. برای این امر شما می‌توانید با استفاده از آب لیموگیری‌های برقی و یا دستی آب لیمو را گرفته و سپس آن را در قالب یخ بریزید.

سپس قالب‌های یخ را درون کیسه فریزر قرار داده و در مواقع مورد نیاز آن را مورد استفاده قرار دهید. با استفاده از این شیوه شما برای تمام سال آب لیمو ترش تازه در فریزر خواهید داشت بدونِ اینکه نگرانِ فاسد شدن و یا کپک زدن آن‌ها باشید.

سخن پایانی

لیمو ترش از مرکبات پرخاصیتی است که در تهیه بسیاری از غذاها، شربت‌ها و غیره به عنوان چاشنی و طعم‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جا که لیمو ترش بعد از مدتی خشک شده و یا فاسد می‌شود می‌توان با به کارگیری روش‌های مناسب آن را به مدت طولانی‌تری تازه نگه داشت. برای تازه نگه داشتن لیمو ترش می‌توانید از روش‌هایی مانند نگهداری آن در فریزر، ظروف شیشه‌ای، سرکه، جاذب اتیلن و یا آب‌گیری استفاده نمایید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.