ادویه ایتالیایی چیست و شامل چه ترکیباتی می‌شود؟

ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی برای چیست ادویه ایتالیایی برای مرغ ادویه ایتالیایی نی نی سایت ماکارونی پیتزا لازانیا

ادویه ایتالیایی چیست؟ ایتالیا، از جمله کشورهایی است که در زمینه غذا و فرهنگ معروف است. این کشور از تاریخی بسیار غنی برخوردار بوده و البته غذاهای خوشمزه‌ای هم دارد. از جمله غذاهایی که به احتمال زیاد شما نیز آن‌ها را امتحان کرده‌اید می‌توان به پیتزا مارگاریتا و پاستا آلفردو اشاره داشت. این کشور به غیر از این غذاها، غذاهای بی‌نظیر دیگری هم که طعم‌های مختص به خود را دارند، در هنر خود جای داده است و فقط محدود به این دو غذا نمی‌شود.

درست کردن ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی

از جمله رازهایی که به این نوع غذاها رنگ و طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد، به کار بردن ادویه‌های خاص و خوش طعم است. این ادویه‌ها را می‌توان هم به صورت تکی و هم به صورت ترکیبی در غذا به کار برد. در ادامه تصمیم داریم به معرفی این ادویه معطر ایتالیایی که به نوعی بخش جدایی‌ناپذیر غذاهای ایتالیایی محسوب می‌شود بپردازیم و ترکیبات و خواص منحصربه‌فرد آن را بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ترکیبات به کار رفته در ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی یک نوع ادویه ترکیبی بوده که با به کار بردن آن در غذا دیگر نیازی به استفاده از سایر ادویه‌ها به صورت جداگانه نخواهد بود. این ادویه فوق‌العاده ترکیب همان ادویه‌هایی است که در ایتالیا در غذاهایی همچون پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ترکیبات موثر این ادویه باید به فلفل سفید، فلفل‌ سیاه، هل ‌باد، لیمو‌ عمانی، دارچین، پودر لیمو ترش، تخم گشنیز، زیره، کرفس، ریحان بنفش، شنبلیله، سبزی‌های معطر و غیره است.

ادویه ترکیبی ایتالیایی طعم تقریبا تندی دارد، ولی به دلیل استفاده از ترکیبات دیگر، این مزه تند آن به خوبی پوشش داده شده و موجب می‌گردند مزه‌ای دلچسب و عالی را در غذای خود تجربه نمایید. لازم به ذکر است که این ادویه فاقد نمک است.

از این رو توصیه می‌شود به طور جداگانه اندکی نمک به غذای خود اضافه کنید. این ادویه به شما کمک خواهد کرد تا غذاهای ایتالیایی را به بهترین نحو طبخ کنید و غذای شما طعمی کاملا شبیه به فست فودهای رستورانی داشته باشد.

میزان مصرف این ادویه در غذا

جهت مصرف این ادویه لازم است به هنگام تفت دادن مواد و یا به هنگام پخت به شکل پاششی روی غذا ریخته و در فر قرار دهید. حتی می‌توانید پس از طبخ کامل غذا به هنگام سرو هم این ادویه را به شکل پاششی روی غذای خود استفاده کنید. مقدار مصرف ادویه ایتالیایی به دلخواه است. ولی نبایستی مقدار آن از دو برابر میزان نمکی که در غذا استفاده نموده‌اید، بیشتر باشد. می‌توانید این ادویه را هم به سس پیتزا و هم به خمیر پیتزا و یا به عنوان چاشنی آخر به پیتزا اضافه نمایید.

همچنین می‌توانید این ادویه محبوب را به هنگام تهیه سس پیتزا داخل تابه‌ای داغ ولی بدون روغن تفت دهید تا عطر و مزه بیشتری آزاد کند. سپس آن را به همراه گوجه فرنگی پوره شده روی سطح خمیر پیتزا بمالید. در صورتی هم که قصد دارید خمیر پیتزا را به صورت خانگی و در منزل تهیه نمایید، می‌توانید پس از آماده شدن خمیر پیتزا در زمان ورز دادن اندکی از این ادویه را روی خمیر پاشیده و ورز دهید تا به خوبی مخلوط شود و خمیر پیتزا معطر شود. این ادویه در پخت لازانیا و ماکارانی نیز قابل استفاده خواهد بود.

به این خاطر که در ترکیبات این ادویه پودر سیر و پیاز وجود دارد، دیگر نیازی به استفاده از این ادویه‌ها نخواهید داشت. این ادویه شامل سبزیجات معطر بسیاری بوده که ممکن است اندکی متفاوت با ذائقه شما باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا داخل یک پیتزای خانگی کمی از این ادویه را استفاده کنید تا از عطر و طعم آن با ذائقه خود مطمئن گردید.

نحوه نگهداری ادویه ترکیبی ایتالیایی

جهت نگهداری از ادویه ایتالیایی باید آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای و در فضای در بسته قرار دهید. همچنین لازم است در دمایی معادل با دمای عادی اتاق قرار بگیرد.

ادویه ایتالیایی چه خواصی دارد؟

همان‌گونه که می‌دانید ادویه‌ها خواص بسیاری برای سلامتی ما دارند. لازم به ذکر است که استفاده مرتب و صحیح از آن‌ها برای بدن بسیار مفید خواهند بود و همیشه به حفظ سلامت آن کمک می‌کنند. با توجه به ترکیبات به کار رفته شده در این ادویه می‌توان از جمله خواص آن به موارد زیر اشاره داشت.

✅ آنتی اکسیدان

✅حفظ سلامت دندان

✅ موثر در کاهش وزن

✅ حفظ سلامت استخوان

✅ حاوی ویتامین C

✅ رفع یبوست

ادویه ایتالیایی در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

این ادویه مخصوص غذاهای ایتالیایی بوده و با مصرف آن به هنگام پخت و سرو آن، تجربه‌ای لذت‌بخش و دلچسب خواهید داشت. از جمله غذاهایی که می‌توان در آن‌ها از این ادویه استفاده کرد باید به انواع پیتزاها، انواع اسنک‌ها، اسپاگتی، لازانیا و غیره اشاره داشت. تنها کافی است یک بار این ادویه را در غذای مورد نظر خود استفاده کنید تا تغییر آن را به خوبی احساس کنید.

تهیه خانگی ادویه ترکیبی ایتالیایی

شما هر ادویه‌ای را که لازم داشته باشید به شکل ترکیبی و با بهترین کیفیت در بازار موجود است. ولی اینکه چرا تهیه خانگی ادویه ایتالیایی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، دلیلی کاملا مشخص دارد. فرایند ترکیب ادویه‌ها یک پروسه کاملا تخصصی بوده و نیازمند دقت بسیار بالایی است.

با هر دستوری که در سایت‌های متعدد مشاهده می‌نمایید، به آن طعم بی‌نظیری که انتظار دارید به غذا بدهد دست نخواهید یافت. ترکیب غلط و غیر اصولی این ادویه‌ها با هم موجب می‌شود تا غذای شما طعم نامطلوب و عطر ناخوشایندی داشته باشد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای آن که ادویه‌ها را به روش دستی با یکدیگر ترکیب کنید، آن‌ها را به صورت آماده و از فروشگاه‌های مطمئن خریداری نمایید و تا طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

کلام آخر

ادویه ترکیبی ایتالیایی طعم خاص و عطر بی‌نظیری به غذا می‌دهد. فقط کافی است یک بار این ادویه را چاشنی غذای خود کنید تا طعم و عطر فوق‌العاده آن شما را مدهوش کند. شما می‌توانید این محصول را با بهترین برندهای موجود در بازار تهیه نمایید و یا حتی به صورت اینترنتی خریداری و خیلی راحت درب منزل دریافت کنید و از خرید خود لذت ببرید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.