طرز تهیه ادویه کباب کوبیده رستورانی + بهترین طعم دهنده

طرز تهیه ادویه کباب کوبیده

بهترین طعم دهنده کباب کوبیده ادویه کباب کوبیده نی نی سایت راز خوشمزه شدن کباب کوبیده نشاسته در کباب کوبیده ادویه کوبیده رستورانی طرز تهیه ادویه کباب کوبیده ادویه کباب کوبیده عربی

کباب کوبیده یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است که با گوشت چرخ کرده گوسفندی، پیاز و ادویه‌های مخصوص پخته می‌شود. راز خوشمزگی این غذا، استفاده از گوشت تازه و ادویه مناسب است. ادویه کباب کوبیده همان چیزی است که باعث تفاوت طعم و مزه کباب‌های خانگی و رستورانی می‌شود. در این مطلب قصد معرفی ترکیبی از ادویه‌ها که آشپزهای حرفه‌ای برای پخت یک کباب کوبیده لذیذ استفاده می‌کنند را داریم. این ترکیب طعم بهتری برای گوشت کباب ایجاد می‌کند و حتی در بافت کباب و نرم و آبدار شدن آن هم تاثیرگذار است. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه ادویه کباب کوبیده در ادامه با ما همراه باشید.

ادویه کوبیده رستورانی

ادویه کباب کوبیده چیست؟

کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانیان است. در این غذای مجلسی تنها از گوشت چرخ کرده، چربی گوشت و پیاز استفاده می‌شود، بنابراین شاید این سوال برای ایجاد شود که چه چیزی در این ترکیب ساده باعث طعم بی‌نظیر این غذا می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که راز خوشمزگی و طعم متفاوت و لذیذ این غذا در ادویه‌ها است. ادویه مخصوصی که برای طعم‌دار کردن گوشت و پخت این غذا استفاده می‌شود، موجب عطر و طعم بی‌نظیر کباب کوبیده می‌شود. این ادویه، ترکیبی از چند ادویه و طعم‌دهنده در میزان مشخص است که با اضافه کردن آن به مایه کباب کوبیده، گوشت خام و ساده، به کبابی خوشمزه تبدیل می‌شود.

مواد لازم برای تهیه ادویه مخصوص کباب کوبیده

در پخت کباب کوبیده از ادویه‌های مختلفی استفاده می‌شود که علاوه بر تغییر عطر و طعم غذا، خواص فراوانی هم دارند. بعضی از ادویه‌های مصرفی در این غذا بوی زهم گوشت را از بین می‌برند و بعضی دیگر هضم این غذا را ساده‌تر می‌کنند. برای تهیه بهترین ادویه کباب کوبیده، نیاز به ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های زیر است:

سماق

مهم‌ترین ادویه در کباب کوبیده سماق است و می‌توان گفت که پخت کباب بدون سماق امکان‌پذیر نیست. این ادویه خوش‌عطم، مزه‌ای ترش دارد و به عنوان چاشنی در بیشتر غذاها استفاده می‌شود. بیشتر افراد سماق را در زمان سرو، روی کباب می‌ریزند اما به توصیه آشپزهای حرفه‌ای، استفاده از مقداری از این ادویه در ترکیب ادویه‌های کباب کوبیده و اضافه کردن آن حین پخت غذا، تاثیر زیادی در طعم‌دهی به کباب کوبیده دارد. این ادویه کلسترول گوشت را کاهش داده و به هضم راحت‌تر کباب کوبیده کمک می‌کند.

پودر پیاز

پودر پیاز دیگر ادویه‌ای است که برای پخت کباب کوبیده استفاده می‌شود. هر چند در ترکیبات کوبیده از مقدار زیادی پیاز استفاده می‌شود اما استفاده از پودر پیاز هم به منظور ایجاد عطر و بوی بهتر برای غذا مورد نیاز است. پودر پیاز، خواص پیاز خام را دارد و اثرات منفی مصرف گوشت قرمز این غذا را کاهش می‌دهد.

پودر لیمو

گرد لیمو یا پودر لیمو عمانی یکی از ادویه‌های جادویی در طعم‌سازی غذا است. این ادویه را در انواع خورشت، پلو و… استفاده می‌کنند تا مزه‌ای ترش و مطلوب برای غذا ایجاد کند. مقداری از این ادویه در کنار سماق، تاثیر زیادی در خوشمزه شدن کباب کوبیده دارد. پودر لیمو همچنین از خواص زیادی برخوردار است که به دلیل این خواص هم مصرف آن در بیشتر غذاها توصیه می‌شود. از خواص این ادویه خوشبو می‌توان به کاهش فشار خون، کاهش چربی خون و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.

زردچوبه

دیگر ادویه کباب کوبیده، زردچوبه است. هرچند زردچوبه در ایجاد عطر و طعم غذا بی‌تاثیر نیست اما معمولا آن را به منظور ایجاد رنگ بهتر برای غذا استفاده می‌کنند. زردچوبه، نوعی ادویه ضد عفونی کننده است و خواص ضدالتهابی فراوانی دارد. این ادویه همچنین نوعی آنتی اکسیدان قوی است.

زنجبیل

در تهیه کباب کوبیده از زنجبیل هم استفاده می‌شود تا بوی این غذا تغییر کند. این ادویه خوش‌عطر را هم به صورت تازه در کنار غذا و هم به صورت پودر شده برای داخل غذا استفاده می‌کنند. البته استفاده از این ادویه الزامی نیست اما به عنوان راز خوش‌عطر شدن کباب کوبیده، استفاده از آن توصیه می‌شود.

زیره سیاه

زیره ادویه‌ای با طعم و مزه خاص، دارای دو نوع سیاه و سبز است که در پخت غذا بیشتر از نوع سیاه استفاده می‌شود. زیره معمولا در غذاهایی که طبع سردی دارند استفاده می‌شود و در کباب کوبیده نیز به دلیل همین خاصیت و البته عطر و بوی خوب غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلفل

فلفل دیگر ادویه‌ای است که برای پخت کباب کوبیده استفاده می‌شود. در مورد استفاده از فلفل در پخت کباب کوبیده باید به این نکته دقت کرد که استفاده بیش از اندازه این ادویه، باعث سیاه و تیره شدن کوبیده می‌شود.

نمک

در کباب کوبیده هم نمک به عنوان یکی از طعم‌دهنده‌ها استفاده می‌شود. البته این ادویه را باید به مقدار اندک در کباب کوبیده استفاده کرد، زیرا طعم‌دهنده‌های اصلی این غذا ادویه‌هایی مانند سماق، پودر پیاز و… هستند.

مقادیر لازم از ادویه‌ها در کباب کوبیده

برای تهیه کبابی لذیذ و خوشمزه باید به مقدار و اندازه ترکیبات در ادویه کباب کوبیده توجه کرد. بهترین میزان استفاده از ادویه‌ها در پخت کباب کوبیده استفاده از نصف قاشق چای‌خوری از ادویه‌های گفته شده است. ترکیب این ادویه‌ها به صوت دستی و با مخلوط کن امکان‌پذیر است.

بهترین زمان استفاده از ادویه مخصوص کباب کوبیده

در آخر برای پخت کبابی لذیذ، اطلاع از زمان استفاده ادویه‌ها اهمیت زیادی دارد. برخلاف بسیاری از غذاها مانند خورشت‌ها، ادویه داخل کباب کوبیده صرفا تا قبل از پخت این غذا قابل استفاده است و بعد از آن تنها می‌توان ادویه‌ها را روی غذا استفاده کرد.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.