ارتباط خارش پوست و بیماری های کلیوی + راه های بررسی

خارش پوست و نگرانی بیماری های کلیوی

خارش پوست و نگرانی بیماری های کلیوی

گاهی مشکلاتی بر روی پوست ایجاد می شود که تنها نشان از یک اتفاق ساده ندارد و یا نمی توان آن را تنها به مشکلات سطحی پوستی تعمیم داد و به آسانی از آن گذر کرد. بلکه جای برخی نگرانی ها هست که از بیماری های اندام های داخلی خبر می دهد، مثل همین مطلب که می خواهیم به ارتباط خارش پوست و نگرانی بیماری های کلیوی بپردازیم.

خارش بدن و ابتلا به مشکلات کلیوی

ارتباط پوست و بیماری های کلیوی

بیماری های کلیوی نیز از جمله بیماری های خاموش محسوب می شوند که بدون هیچ نشانه ای در بدن در حال گسترش هستند و به وضعیتی وخیم که می رسند در بدن بروز پیدا می کنند. البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که با شروع فصل سرما میزان حساسیت های پوستی به بالاترین درجه خود می رسد و میزان مراقبت افراد نیز بیشتر می شود اما پس از تمام این مراقبت های پوستی اگر مشاهده شد که هنوز پوست دچار خشکی و یا خارش است باید زنگ خطر سلامتی روشن شود و به اخطار آن توجه کرد. در اینجا به بررسی برخی علایم اولیه که بر روی پوست ظاهر می شود و نشان از بیماری کلیوی دارد می پردازیم:

پوست خشک همراه با خارش

با توجه به این نکته که بیش از ۳۷ میلیون تنها در کشورهای بزرگ به بیماری های کلیوی دچار هستند اما هنوز با علائم یکسان و قابل مشهودی قادر به تشخیص این بیماری در افراد نیستیم. این نکته حایز اهمیت است که وظیفه اصلی کلیه محکم نگاه داشتن استخوان هاست و وظیفه رساندن مقدار کافی مواد معدنی به خون را بر عهده دارد. اما هنگامی که کلیه دچار مشکل باشد توانایی جابجایی این مواد معدنی را ندارد و میزان مواد مغذی در بدن با کمبود مواجه می شود و همین امر سبب بروز خشکی و خارش بر روی پوست می شود.

آلرژی و حساسیت

البته همیشه نمی توان گفت که این خارش ناشی از بیماری کلیوی است، مانند بیماری های پوستی که شامل آلرژی و حساسیت های فصلی که به اگزما می انجامد و این دلیل بر این است که پوست به اندازه کافی مرطوب نیست و آب بدن کافی نیست.

خارش پوست و درگیری های ذهنی

با خارش پوست، هر چند خفیف و یا شدید افراد با اختلالاتی در زندگی روزمره روبرو می شوند که در نهایت به بی خوابی و بی قراری هنگام خواب منجر می شود. چرا که یافته ها نشان می دهد که بیش از نیمی از افرادی که با این مشکل روبرو هستند چقدر از این علایم رنج می برند.

خارش پوست را جدی بگیرید

اما باید باز نیز گفت که بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه هستند باید این خارش پوست را جدی بگیرند چرا که حتی افراد دیالیزی هم با این مساله رو به رو هستند و حتی به جایی می رسند که از بروز این مشکل در جمع ها احساس خجالت زدگی دارند. بنابراین باید توصیه کنیم که این امر را در صورتی که روندی ادامه دار داشت جدی بگیرید.

دسته بندی: بیماری و درمان
بروز رسانی توسط در شنبه 19 آذر 1401
توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.