روش های ساده و خانگی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

از بین بردن بوی غذا در خانه

از بین بردن بوی پیاز در خانه از بین بردن طعم دارچین در غذا از بین بردن بوی دارچین در غذا از بین بردن بوی بد غذا از بین بردن بوی سوختگی برنج در خانه از بین بردن بوی پیاز در غذا از بین بردن بوی شیر سوخته بوی بد غذا را چگونه از بین ببریم

اگر گرسنه باشید، هیچ چیزی مثل عطر وبوی غذا برایتان خواستنی نیست. عطر خوب غذا، تاثیر زیادی در افزایش میل به خوردن در افراد دارد. اما همین بوی غذا، می تواند بسیار مشکل ساز باشد. ماندن بوی غذا در فضای آشپزخانه و منزل و از آن بدتر بوی سوختگی غذا و یا روغن، می تواند بسیار آزاردهنده باشد. ما در این نوشتار، چند ترفند ساده و کاربردی را برای رفع بوی نامطبوع غذا برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

رفع بوی غذای سوخته و انواع ادویه از خانه

;

افزایش جریان هوا

اگر آشپزخانه شما پنجره های بزرگی داشته باشد، معمولا با گشودن آن ها می توانید از شر بوی نامطبوع داخل آشپزخانه راحت شوید اما این کار برای آپارتمان های کوچک چندان کاربردی نیست، چرا که معمولا خیلی سریع بوی غذا در منزل پخش می شود. بهترین و ساده ترین روش این است که علاوه بر گشودن پنجره ها، هواکش یا هود را نیز روشن کنید. معمولا بعد از چند دقیقه، بوی نامطبوع بر طرف می شود اما این مساله را در نظر داشته باشید که این کار نیاز به صرف انرژی بالایی دارد.

تکنیک حوله

از این روش معمولا برای از بین بردن بوی سوختگی استفاده می کنند. حوله ی نمناکی را در دستتان گرفته و آن را در هوا بچرخانید. با این روش، مقداری از بوی سوختگی بر طرف می شود.

روش سرکه

اگر می خواهید مقدار بالایی مواد سرخ کردنی تهیه کنید، می توانید علاوه بر روشن کردن هواکش و یا هود آشپزخانه، ظرفی حاوی سرکه را در کنار اجاق گاز قرار دهید. با این کار، تا حدودی می توانید از انتشار بوی نامطبوع جلوگیری کنید. البته این روش به تنهایی و در آشپزخانه های فاقد هواکش، چندان کارایی ندارد.

جعفری !

می توانید مقداری جعفری خرد شده را در تابه تفت بدهید. با این کار، عطر جعفری آزاد شده و فضای خانه را معطر می کند.

لیموترش جوشان!

یکی از روش های خیلی آسان برای برطرف کردن بوی سوختگی غذا این است که یک لیموترش را از وسط قاچ کنید و سپس آن را با مقداری آب بگذارید تا روی اجاق بجوشد. لیمو ترش بسیار معطر است و می تواند به خوبی فضا را معطر کند.

وانیل و دارچین جوشان!

با اضافه کردن مقداری چوب دارچین و وانیل به آب در حال جوش، می توانید بعد از چند دقیقه از بوی نامطبوع خلاص شوید. این روش بسیار کارآمد است. علاوه بر جوشاندن، می توانید دارچین یا وانیل را همانند روش جعفری که پیش از این گفتیم، در تابه تفت دهید. عطر دارچین و وانیل بسیار قوی است و به سرعت بوی نامطبوع را از بین می برد.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.