روش تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر

تازه نگه داشتن شیرینی خشک

تازه نگه داشتن شیرینی خشک نگهداری شیرینی خشک نی نی سایت جلوگیری از خشک شدن شیرینی نارگیلی تازه نگه داشتن شیرینی قرابیه نگهداری شیرینی در فریزر نی نی سایت تازه نگه داشتن شیرینی نارگیلی اگر شیرینی خشک شد چه کنیم نگهداری شیرینی کشمشی طرز نگهداری شیرینی خشک در فریزر

شیرینی‌های خشک از محبوب‌ترین انواع شیرینی‌ها هستند که یکی از دلایل این محبوبیت، ماندگاری بالای آن‌ها است. برخلاف شیرینی‌های تر، این نوع از شیرینی‌ها را می‌توان تا چند هفته نگهداری کرد و بابت تغییر بافت و طعم آن نگران نبود. با این حال این شیرینی‌های ماندگار هم طول عمر مشخصی دارند و بعد از مدتی سفت و بلا استفاده می‌شوند اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید با چند ترفند و تکنیک ساده می‌توانید تا آخرین دانه این شیرینی‌ها را نرم و تازه نگه دارید. در ادامه بهترین ترفندهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک که به نگهداری از این شیرینی برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

چگونه شیرینی را تازه نگه داریم

نشانه‌های کهنگی شیرینی خشک

شیرینی‌های خشک، شیرینی‌های کوچک، سبک، با طعم و مزه‌ای دلچسب و لذیذ هستند که در یک میان وعده همراه با چای داغ، ترکیبی فوق‌العاده ایجاد می‌کنند. این شیرینی‌های کوچک و لذیذ به دلیل عدم استفاده از خامه در ترکیبات آن‌ها ماندگاری بالایی دارند و دیرتر فاسد می‌شوند اما یک مشکل بزرگ دارند و آن، تغییر بافت به مرور زمان است.

بافت نرم و ترد شیرینی‌های خشک به مرور زمان و در برخورد با هوا سفت و سخت می‌شود تا جایی که شیرینی غیرقابل استفاده می‌شود. در چنین شرایطی گفته می‌شود که شیرینی کهنه شده و دیگر قابل استفاده نیست. سفت شدن، تغییر رنگ، خشک یا پودر شدن از نشانه‌های کهنگی شیرینی خشک هستند.

تازه نگه داشتن شیرینی برای مدت طولانی

شیرینی‌های خشک کهنه که بافت سفت و سختی دارند، قابل استفاده نیستند و چاره‌ای جز بیرون ریختن آن‌ها وجود ندارد اما قبل از رسیدن شیرینی به این مرحله، راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان طول عمر شیرینی را افزایش داد. این ترفندها که به تازه نگه داشتن شیرینی‌های خشک برای مدت طولانی کمک می‌کنند، عبارتند از:

نگهداری در ظروف در‌ب‌دار

ظروف دارای درب یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری شیرینی خشک هستند. در صورتی که شیرینی خشک را بلافاصله بعد از رسیدن به منزل در این ظرف‌ها قرار دهید، طول عمر آن بیشتر شده و مدت زمان طولانی‌تری تازه می‌ماند. بعضی از این ظرف‌ها در فریزر هم قابل نگهداری هستند که با قرار دادن شیرینی در آن‌ها و نگهداری در فریزر، هر زمان که مایل باشید به شیرینی‌های خود دسترسی خواهید داشت.

نگهداری در جای خنک

نگهداری در جای خنک یکی دیگر از راهکارهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک است. بهترین محل نگهداری شیرینی خشک یخچال است اما در صورتی که قصد مصرف شیرینی در مدت زمان کوتاهی را دارید، بهتر است آن را در کابینتی خنک، تاریک و دور از نور خورشید و گرمای گاز قرار دهید تا بافت شیرینی تازه مانده و ترکیبات آن خراب یا فاسد نشوند.

قرار دادن کاغذ روغنی بین شیرینی‌ها

دیگر ترفندی که به تازه ماندن شیرینی‌های خشک کمک می‌کند، قرار دادن کاغذ روغنی بین هر ردیف از شیرینی‌ها است. این ترفند به خصوص برای شیرینی‌های دارای تزئین کاربرد زیادی دارد، زیرا مانع چسبیدن تزئینات شیرینی‌ها به هم شده و علاوه بر حفظ تازگی، ظاهر آن‌ها را نیز حفظ می‌کند.

قرار دادن نان در ظرف شیرینی

قرار دادن یک تکه نان تست در ظرف شیرینی‌های خشک، تاثیر زیادی در حفظ تازگی آن‌ها دارد. نان تست رطوبت شیرینی‌ها را حفظ کرده و از خشک و شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این ترفند به خصوص برای کوکی‌ها که به دلیل داشتن کره زودتر از دیگر شیرینی‌ها خشک می‌شوند، کاربرد بیشتری دارد.

قرار دادن کرفس در ظرف شیرینی

یک ساقه کرفس هم کاربردی مشابه نان تست دارد و با تامین رطوبت شیرینی‌ها باعث حفظ تازگی آن‌ها می‌شود. البته در مورد استفاده از کرفس برای تازه نگه‌ داشتن شیرینی‌های خشک باید به این نکته دقت کنید که استفاده طولانی‌مدت این سبزی در ظرف شیرینی باعث طعم‌دار شدن شیرینی‌ها می‌شود.

ریختن چند دانه برنج در ظرف شیرینی

یکی دیگر از تکنیک‌های تازه نگه داشتن شیرینی خشک، ریختن چند دانه برنج در ظرف شیرینی است. برنج باعث ترد و تازه ماندن شیرینی‌ها شده و بافت آن‌ها را حفظ می‌کند. البته این ترفند در مورد بعضی شیرینی‌ها نتیجه بخش است و برای بعضی شیرینی‌ها کاربرد چندانی دارد.

قرار دادن جعبه داخل نایلون

قرار دادن جعبه شیرینی‌های خشک داخل نایلون دیگر اقدامی است که به تازه نگه داشتن آن‌ها کمک می‌کند. نایلون باید بزرگ‌تر از اندازه جعبه باشد تا مانع نفوذ و ورود هوا به جعبه شده و از سفت شدن شیرینی‌ها جلوگیری کند.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.