نکات خوشمزه تر شدن قهوه و فوت و فن های دم کردن قهوه

نکات خوشمزه تر شدن قهوه

نکات خوشمزه تر شدن قهوه نکات دم کردن قهوه و خوشمزه تر شدن طعم قهوه

قهوه، این نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار، به دلیل خاصیت نشاط بخشی و ضد افسردگی و عطر و طعم بی نظیر خودش، در تمامی کشورهای دنیا به وفور مصرف میشود. قهوه به خوبی شما را هشیار نگه می دارد و چنانچه به نوشیدن قهوه عادت کنید، دل کندن از آن بسیار سخت و دشوار است. همیشه نمی شود برای نوشیدن قهوه با کیفیت و خوش طعم، به کافه ها مراجعه کرد. ممکن است در طول روز دلتان بخواهد برای خودتان یک فنجان قهوه تهیه کنید. شاید نشود تمامی انواع قهوه را بدون امکانات و در منزل با کیفیت بی نظیر درست کرد اما شک نداشته باشید که دانستن بعضی نکات، به شما کمک می کند تا قهوه خود را به شکل خوبی آماده کرده و خستگی را از تن خود خارج کنید. با ما همراه باشید.

نکات طلایی دم کردن قهوه

روی تمیزی ظروف قهوه حساس باشید.

واقعیت این است که ماندن قهوه در فرنچ پرس یا فنجان وقهوه جوش، می تواند روی طعم نهایی آن اثر بگذارد. همیشه مطمئن شوید که تمامی ظروفی که برای دم کردن قهوه به کار می برید، کاملا تمیز باشد.

تازه بودن قهوه

همیشه به اندازه نیاز چند روزتان قهوه بخرید و یا اگر از بسته بندی های بزرگ استفاده می کنید، حتما در ظرف را پس از هر بار استفاده، کاملا محکم ببندید. البته لازم است هنگام خرید نیز، از تازه بودن قهوه اطمینان حاصل کنید. هرچه قهوه تازه تر باشد، عطر قوی تر و طعم بهتری خواهد داشت.

دمای آب بسیار مهم است

حتما باید برای درست کردن قهوه، از آب سرد استفاده کنید. آب ولرم یا گرم، طعم قهوه شما را خراب می کند. اگر حس می کنید کمی قهوه شما طعم ماندگی می دهد، می تواند به دلیل این مساله باشد که آبی که در ابتدا به آن افزودید گرم بوده است.

حرارت، کلید موفقیت!

فرمول ۹۰ +۱۰ را به خاطر بسپارید! هنگام دم نمودن قهوه، باید دما را بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه نگه دارید. این دما به بهترین شکل عطر و مزه قهوه را آزاد می کند. طعم جوشیده ی قهوه، می تواند به دلیل بالاتر بودن حرارت از فرمول طلایی باشد.

بو دادن قهوه می تواند به شما یک دستی بزند!

صد البته که باید دانه قهوه را بو داد تا بعد از آسیاب شدن، عطر خوبی داشته باشد. اگر این دانه ها بیش از حد استاندارد بو داده شوند، رنگ آن سیاه شده و بوی نا خوشایندی خواهند داشت. قهوه ی سوخته اغلب طعم تلخی نامطبوعی نیز دارد. با رعایت همین نکات ساده، می توانید کیفیت قهوه خانگی خود را ارتقا بدهید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.