طرز تهیه خورش سبزی فسنجان خوشمزه به روش لاهیجانی

طرز تهیه خورش سبزی فسنجان

خورش سبزی فسنجان , طرز تهیه خورش سبزی فسنجان , دستور پخت خورش سبزی فسنجان

خورش سبزی فسنجون از غذاهای محلی شهر لاهیجان است که با سبزی های معطر شمالی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سبزی فسنجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مغز گردو۳۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سبزی معطر۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
آب۴ لیوان
رب انار ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش سبزی فسنجان

مرحله اول

برای تهیه خورش سبزی فسنجان مجلسی ابتدای کار پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را درون غذاساز می کنیم و میکس می کنیم تا پوره شود. در ادامه سبزی معطر (گشنیز، نعنا، تره، چغندر، چوچاق و کوتکوتو) را می شوییم.

مرحله دوم

حالا سبزی های معطر را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه سبزی معطر را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی سبزی کشیده شود، سپس سبک شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع به سبزی اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سبزی سرخ شود. توجه داشته باشید سبزی کاملا سرخ نشود همین که آب اضافی آن تبخیر شود و سبزی تغییر رنگ بدهد کفایت می کند.

مرحله پنجم

در این مرحله گردوی آسیاب شده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری از سبزی سرخ شده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آب را به آن اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا گردو درون آب حل شود، سپس نمک و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش جوش بیاید. در ادامه زمانی که خوش جوش آمد، رب انار را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رب انار درون خورش حل شود.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را نیمه باز قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۱۵ دقیقه جوش بزند. پس از گذشت این زمان تکه های سینه مرغ را درون خورش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد و سینه مرغ کاملا بپزد.

مرحله هشتم

حالا در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و باقی مانده سبزی سرخ شده را درون تابه اضافه می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله نهم

در این مرحله سیر را له می کنیم، سپس درون تابه اضافه می کنیم و به همراه سبزی کاملا سرخ می کنیم تا سبزی سبک و رنگ آن تیره شود. در ادامه سبزی سرخ شده را درون خورش سبزی فسنجان اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان خورش را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 25 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.